Vilket Tivoli ?

Moderatorer: Tobbe H, Admin

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Vilket Tivoli ?

Inläggav Tobbe H » sön okt 14, 2012 4:21 pm

När jag åkte neröver i Sverige i Helgen, råkade jag ta en titt över axeln precis när jag paserat Götene bildemontering.
På andra sidan vägen stog det fullt med tivoli lastbilar och conteiners, tyckte även jag såg en Toyride. Vilket tivoli är
det som har sitt vinterkvarter där - allt stog ute på en gård med åkrar runt om ?
MVH
T I V O L I - T O B B E

mazeppa
Kontakt:

Re: Vilket Tivoli ?

Inläggav mazeppa » ons okt 17, 2012 9:07 am

kan det inte varit Axels? Dom var kanske på väg hemåt, mot Getinge/Halmstad?

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » ons okt 17, 2012 10:56 am

Nix. det stog parkerat på en gård - typ Möllers eller Festivals blåa färger - äldre lastbilar såg det ut som - tusan att jag inte
hade kameran nära !!!
MVH
T I V O L I - T O B B E

anders
Kontakt:

Inläggav anders » mån okt 22, 2012 6:14 pm

det är i alla fall inte möllers. dom är inte i skara trakten:)
/anders

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » mån okt 22, 2012 10:25 pm

Har kollar runt på bilder på forumet mm - och jag får det väldigt likt, Max tivolis blåa bilar mm.
Någon som kan bekräfta eller dementera ?
MVH
T I V O L I - T O B B E

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » tis okt 23, 2012 8:09 pm

Max Tivolis vintermagasin finns i Furulund utanför Lund (Kävlinge Kommun).Så dom kan det inte vara..

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » tis okt 23, 2012 11:40 pm

Ett Tivoli var det i allafall - med blåa äldre lastbilar - ingen som bor i närheten, som kan ta sig en tur dit å fota ?
MVH
T I V O L I - T O B B E

lasse puttputt
Kontakt:

Inläggav lasse puttputt » sön feb 03, 2013 10:34 pm

Jeg har deler av vårt tivoli lagret på en gård ved Gøtteborg denne vinteren kanskje det du har sett .

tfan
Kontakt:

Inläggav tfan » mån feb 04, 2013 12:02 am

vilket tivoli har du då ?

lasse puttputt
Kontakt:

Inläggav lasse puttputt » mån feb 04, 2013 4:28 pm

jeg har ikke rest på mange år sjøl er jeg pensjonert , er barn og barnebarn som har tatt over og numere reser kun i italia , ett av barnebarna har en del greier kvar fra min far og meg som reste i Sverige under 1940 talet og frem til 1974 , han hadde fordon og vagnar i Ford mørkblå farger og namnet på tivolit hette Olympia tivoli og hadde dem olypiske ringer i emblemet .

Det du eventuelt har sett er en del av dette gammle tivolit og dette står på en gård litt sør for Gøteborg !

Dette er gamle greier og ska absolutt ikke ut på turne' og foremålet før aktivitet på gården er att alt ska monteres i hallen og fotgraferes til ett museum som er tenkt og stiftes om gammel tid innen tivoli ,

Det står noen gammle skania lastebiler på gården samt konteinere som du beskrev også ett par traktorer fra samme tid , samt en virvel på tre vogner en babyflyg samt annet martial .

Alt vårt matrial som er maganisert både der samt i Norge er av gammel datum og bavart kun med hensikt av historiskt perspektiv .

Med hilsen

Lasse puttputt

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » mån feb 04, 2013 6:19 pm

Tackar för informationen - det var intressant att få veta - och det var första gången på 20 år, jag så ett tivoli på den gården !
MVH
T I V O L I - T O B B E

lasse puttputt
Kontakt:

Inläggav lasse puttputt » mån feb 04, 2013 10:08 pm

Det kan nokk stemme att du ikke har sett dette , vi har alt ellers i magasiner er kun for bilder og dukumentasjon dem er utagne , det vil i løpet av noen uker bli transportert hjem til Norge og magasin her .

Er på grund av plassmangel her som dem står der over vinteren , brand på tomten vår der mye gikk tapt ( gammelt tivoliutstyr fra 20 - 60 talet ) men mye blev og reddet og ska restureres ) men nå er det bygget nye lagerhaller i stål som ikke brenner så lett .

Ellers har jeg mye i minnet fortsatt om mestadels gammle tider og kan ved en anledning berette det jeg husker ( begynner og bli gammel ) .

Er fødd i en tivolivogn og kommer sikkert til og ende mine dager der og fast det er neste + yngste gjenerasjon som for lengst har overtatt .

Mye av det vi har lagret er fra den tiden da alt drevs med meniskekraft eller kraftutak fra motorer bland annet en gammel flygkarusell fra 1920 .

Kunde vare roligt og ta frem noet av dette og sette opp sammen med andres gammle utstyr og ha ett gammeldags tivoli en helg .

Ellers som sagt er hele familgen i Italia hele sesongen og jeg er med da jeg er frisk nokk til dette så en så lenge har gammelen litt og si fra om !

Får se for en av barnebarn har tenkt og på sikt drive i Norge på nytt kanskje og Sverige der vi ikke har gjestet og haft platser sen 1974 .

Med hilsner

Lasse puttputt .

Ps !!!! navnet fikk jeg på Nordisk tivolipark en gang på 70 talet da dem hadde en traktor merke Viktor og hørtses putrende ut ingen annen ville kjøre denne utenom jeg så derfor kallenavnet !

lasse puttputt
Kontakt:

Inläggav lasse puttputt » mån feb 04, 2013 10:25 pm

Gården er for øverigt eid av bror vars barn driver denne idag og er ett jordbruk og ikke tilvanligt lagring for oss er kun en løsning denne vinteren så du har nokk rett i att det ikke har varigt så dem siste 20 åren , i 1974 - 75 stod alt der i forbindelse med flytting til Norgen på grund av den lange strekkning mellan Åstorp og Hedmarken i Norge , alt blev transportert med gammle biler fra 60 talet samt ett antal traktorer alle ford 4000 samt tre 5000 .

Idag er det bare ett par skania kvar samt to traktorer resten + en del utstyr blev solgt på aksjon høsten 75 i Åstorp komune i Skåne , vårt vinterlager den gangen var i Kvidinge i Åstorp komune Skåne , der og vi hadde registret adresse frem til 75 .

Tivolit har ikke varigt registrert efter 75 men ligger som hvilende foretak / bedift både i Sverige og Norge vad jeg vet og om det ikke er foreldret .

Jeg har og jobbet på diverse tivoli både i Sverige , Norge og Danmark før jeg overtok driften efter min far , han var en meget streng mann og vansklig for meg og jobbe før i yngre dager .

Hilsner

Lasse puttputt !

cridde
Kontakt:

Inläggav cridde » lör maj 11, 2013 6:22 pm

Så intressant! Tack för fantastisk information! /Cridde

Återgå till "Ambulerande nöjesfält"