Hur gör startar man ett eget Tivoli

Moderatorer: Tobbe H, Admin

Användarvisningsbild
daniel/Salem
Kontakt:

Hur gör startar man ett eget Tivoli

Inläggav daniel/Salem » tis feb 24, 2009 11:07 pm

Jag undrar hur man gör för att starta ett eget Tivoli( OBS, Funderar på att starta eget) Mvh Daniel/Salem

Gunnarsnöjesfält
Kontakt:

Re: Hur gör startar man ett eget Tivoli

Inläggav Gunnarsnöjesfält » ons feb 25, 2009 11:34 am

Lite drastiskt, men fixa en halv miljon först för att starta ett LITET barntivoli.
Gott råd.
Gunnars Tivoli :cry:

Användarvisningsbild
daniel/Salem
Kontakt:

Inläggav daniel/Salem » ons feb 25, 2009 12:03 pm

ok

nizzestivoli
Kontakt:

Inläggav nizzestivoli » ons feb 25, 2009 10:26 pm

Det är rätt klödigt med eget och det lönar sig inte med tivoli nu men om 3 år så kan det gå för alla stora tivoli låtter inte de små köra sitt och dom sitt men de stora tar allt även de minsta platser tar de :twisted:

Petter
Kontakt:

Inläggav Petter » mån mar 30, 2009 9:20 pm

å starte tivoli er ingen lett affære. Det kreves kapital, men mest av alt kreves det en ide om å gjøre det på en annen måte enn de som har gjort dette i generasjoner.
Tradisjonell tivoli drift er å flytte en gang i uken, slå opp sine atraksjoner på en plass der det skjer noe mer enn bare tivoli. Disse plassene er idag opptatt og blitt så dyre at det ikke er plass for nykommere.
Derfor er det beste å gå til et eksisterende tivoli og bli med som evt. del eier (som også er vanskelig) eller bli med som innhopper med noe dette tivoliet ikke har og som du har/vil skaffe.
Men om du har en ide om noe helt nytt, har kapital og har mot og krefter nok, ja da er det bare å kjøre på. Men du skal vite at dette er ingen lett bransje.
Men viktigst er å bli kjent med bransjen, kjenne folkene som driver, snakke med de som jobber der og følge med.
Da vil du enten skjønne at dette ikke er noe for deg, eller at det vil trigge deg til å satse.
Good luck :idea:

laffen
Kontakt:

Inläggav laffen » tor apr 09, 2009 9:43 am

hvis det ikke er plass til et lite tivoli som har lyst til å prøve seg så må det være en feil axsels for komme seg ut av norden å la andre slippe nå tok de vel over alle plassen etter cederholm som var et mye finere tivoli heldigvis fikk thomas tivoli plassen her jeg bor det må da være lov for andre å prøve seg nå har ikke jeg tenkt a starte tivoli men jeg har sett utvikling
de sist 35årne jeg vet det ikke skal være kritkk på forumet men så pysete at dere ikke tåler litt da er det noe galt
stå på dere som vil starte med små tivoli og arbeide dere oppover.og venligst ikke bare skriv om axsel det finnes mange andre fife tivoli som er litt minder
laffen

willy

Inläggav willy » tor apr 09, 2009 7:47 pm

.
Senast redigerad av 1 willy, redigerad totalt 0 gånger.

laffen
Kontakt:

Inläggav laffen » tor apr 09, 2009 9:45 pm

takk willy
selv om det er 30 år sen jeg slutte å reise så er det moro å følge med hei husker du circus som jobbe på skjute banen for erik som reste sammen med cederholms lever han enda sveen som jobbet på virvelen reser han fortsatt med tivoli?.
husker kurt egede ,circus og jeg satt å pratet over en øl da jubbet kurt for axsels nå har han et eget fint tivoli
mvh
laffen

Användarvisningsbild
daniel/Salem
Kontakt:

Inläggav daniel/Salem » tor apr 09, 2009 11:58 pm

tack för alla fina svar :)

lasse puttputt
Kontakt:

Inläggav lasse puttputt » ons mar 28, 2018 12:26 am

Ser mange har rett i sin beskrivelse er vel ett par store som rafser åt seg alt så starte fra smått nja ikke prøv dette , har reist men mange ulike tivoli sjøl som Carl W Olsson og Cederholm , + noen til før jeg tog over for min far som i sin tur tog over efter hans far som en gang tog over av den som sammen med legenden Brasil Jack startet Teltstaden fra Stockholm !

Også supplert en del tivoli på den gamle gode tiden da dem ikke hadde alt sjøl og jobbe og samarbeide var fortsatt ett ord man både brukte og tog del av og da snakker vi om gode gamle 60 og 70 talet .

PÅ grunn av dette att dem store rafser åt seg alle plasser og låter ikke dem små komme til så la jeg hele bedriften på is til sesongen 92 , senere har barn og barnebarn tatt opp driften på nytt dels med gammelt utstyr og til dels nytt men ikke i Norden uten har sett ut andre lender der fortsatt små og middels tivoli og sirkus kan leve og overleve !

Tanken vår var og starte opp på nytt i Norge / Sverige våren 2015 men ble med tanken , men fortsatt lever tanken på og dra igang ett tivoli fra 50 / 70 talet med ekte karuseller fra dem 10 åren , vi har bevart og hatt gamle karuseller i magasiner så vi kan starte ett stort tivoli fra denne tiden hvilken dag som helst med alt fra rett tidsalder både på transport og til festen .

Men enn så lenge har jeg kun luftet tanken for mine nærmeste og dem reiser med sitt snart hele året !

Vet det er noen eller ett par som reiser på gamle måten i Danmark med traktor og bygger på gamle måten der karusell står rett på bakken der blodsmaken kommer i munnen da du bygger opp den og der jobben var en livsstil , er på denne måten jeg har tanke på !

Har utstyr fra gammel tid som vil bruke flere Km vei for og komme til neste sted og fyller opp minst en fotballplan kanskje også to eller tre og da snakker vi om tivoli i stor størrelse he he !

Återgå till "Köp & sälj"