Svenska tivoli och knallar får inte komma till Norge 17 maj.

Moderatorer: Tobbe H, Admin

jonte
Kontakt:

Svenska tivoli och knallar får inte komma till Norge 17 maj.

Inläggav jonte » tis apr 01, 2014 11:56 am

Inga Svenska tivoli och knallar i Norge på 17 maj. Ja så blir det i år som en test. Många tycker att den Norska nationaldagen skal vara Norsk och för 4 år sedan kom det en skrivelse till kulturdepartementet som är en del av Stortinget dvs. Norska regeringen.

Förslaget var att inga utländska aktörer inom tivoli cirkus och ambulerande försäljning skulle få tilstånd att komma till Norge under 17 maj helgen.
Dom menar att det finns nog av tivolin i Norge som kan ta av sig det behovet under dom tre dagarna. Så nu blir det så i år 2014 hur det nu ska gå för behovet är väl större på tivolibiten under 17 maj än vad det finns Norska tivolin.

Det är väl ett tivoli som reser över med upp till 6 avdelningar som nu måste i år bara stanna hemma, hur det blir med dom Svenska tivolin som bara reser i Norge ska jag låta vara osagt.

Tror detta bara kommer att drabba oskyldiga föreningar som faktiskt baserar sin verksamhet hela året på pengarna som 17 maj ger med hjälp av tivoli från Sverige.
När det gäller Svenska knallar som jag har mycket kontakt med så lufta jag det med dom och dom menar att detta låter som en dålig idè.Det ska bli spännande och se hur detta som bara kommer att bli kaos ska lösa sig.

Guy
Kontakt:

Re: Svenska tivoli och knallar får inte komma till Norge 17

Inläggav Guy » tis apr 01, 2014 4:54 pm

April April.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Re: Svenska tivoli och knallar får inte komma till Norge 17

Inläggav Tobbe H » tis apr 01, 2014 9:50 pm

Den var bra !!! ;-)