Blandat Thomas Tivoli.

jonte
Kontakt:

Blandat Thomas Tivoli.

Inläggav jonte » tis apr 07, 2015 7:49 pm

Här kommer en del bilder från Thomas Tivoli Rena,Elverum,Folldal,Röros,Magasinet på Jömna.
Bild
Bild
Bild
BildBild
Bild
Bild
Bild
Det finns många mer bilder men då måste alla kommentera lite inte bara se då blir det inte kul att lägga ut bilder jag har massa bilder från tivoli i Norge men vill ni vara med på det eller bara se på bilder detta är ett forum så kom med frågor och annat.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Re: Blandat Thomas Tivoli.

Inläggav Ville » tis apr 07, 2015 8:27 pm

Hvor mange spørsmål vil du ha Jonte?
Just nu har jag dålig översikt över vilka åkaffärer Thomas har men jag antar att de inte turnerar med allt och att det står en del på "lagret". Vet du vad de har?
Ett annat intressant spörsmål. I Sverige kan vi se ett stort svenskt tivoli på vägarna med 20-24 meters fordon. Om ca 1 månad kommer någon att fotografera de i en norsk stad inför 17:e maj. Hur krymper man 20-24 meter till 18 meter utan att stanna?

Ha det!

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tis apr 07, 2015 9:18 pm

Fråga på du Ville jag har några som kan svara här i Norge.
Jonte Yonteria.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tis apr 07, 2015 9:47 pm

I Norge kan man söka om specialtransport över 18 meter. Inte Alla gör det men men. Norge har en del kul regler men för några år sedan då vi skulle ta in en sak så ville Norska biltilsynet att man tog en bild av ekipaget som skulle resa i Norge denna gång en scen men samma gäller tivoli och cirkustrailer ok det men då beskrivelsen var ta bild och skicka till biltilsynet på det som ska resa i Norge från sidan men få med registreringsnummeret på bil och släp i samma bild då blir det avanserad cirkus. Men nu är Norge Norge.

Det finns en del tivoli i Norge som har lite längre transport men det vad jag vet ingen myndighet sagt nej till per i dag finns ett tivoli med en lang karusell"twist" men om man söker så är det inte problem. Finns säkert en del tivolidirektörer som menar annat men jag har aldrig hört att några i Norge som haft problem för dom håller sig till det Norska regelverket som det så fint heter. Du ska få en fråga Ville Hur många Norska tivoli har vi? Stora som små?
Senast redigerad av 1 jonte, redigerad totalt 0 gånger.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Inläggav Ville » tis apr 07, 2015 10:12 pm

Greit Jonte!
Ja hur många tivolin har ni i Norge?

Jag känner till följande:
Alexs tivoli
Allans tivoli
Hugos tivoli
Lunds tivoli
Skandinavisk tivoli park, alias Roys tivoli
Thomas tivoli

Sedan har vi följande som krysser grensa, mer eller mindre:
Axels båda företag
Bengts tivoli (men det var nog ett tag sedan)
Berglunds tivoli (hört rykte att de ska korsa gränsen)
P Bergströms tivoli
Björkmans event
Cederholms tivoli (reser knappt)
Egedes tivoli
ITV (har nog rest klart)
Lindströms tivoli
Peter Pan (mest uthyrning)

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tis apr 07, 2015 10:21 pm

Jag glömde en sak Ville. Jag kommer kanske ut på vägen i maj. Jag var klar packa färdig i lastbilen skulle till Elverum har skaffat en Ford Cargo med bostad i klar för Grundsetmarten. Skulle barain och säga hej till madamen på Rena. Gick inte som planerat en isfläck la hinder i vägen fick tre brott i foten blåljus till sjukan så nu år jag inne på 7e veckan med gips och tre operationer men men snart så........

[URL=http://s1291.photobucket.com/user/jonastivoli/media/jonas%20ben/005_zps45m1cigu.png.html]Bild[/URL

Har kastat kryckorna och sitter i verkstaden på Rena och monterar strömskåp. Men och gå på lina i sommar det vet jag inte om jag får till men ska testa enhjulingen går bra på backen i alla fall.
Jonte Yonteria.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » tis apr 07, 2015 10:29 pm

Tackar för bilderna och infon - du är Guld värd Jonte med dina inlägg !!! (krya på dig )
MVH
T I V O L I - T O B B E

Kontakt:

Inläggav Ville » ons apr 08, 2015 7:34 pm

Aj, aj, aj....... Det hörs och ser ont ut Jonte. Krya på dig!

Har Thomas någon nyhet på gång inför deras sommarsäsongen? Skriver sommarsäsong då Thomas är ett av få tivolin med en vintersäsong.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » ons apr 08, 2015 8:33 pm

Är Thriller ett Spöktåg eller ett lustiga hus ? och hur gammalt är det - kommer ifrån ?
MVH
T I V O L I - T O B B E

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » fre apr 17, 2015 5:05 pm

Thriller Tobbe är ett spöktåg inte ute så ofta Thomas har två men den gamla är nog pensionär numera. Sorry for sent svar men jag jobbar med mycket annat. Spöktåg ja här kommer en kul sak Skoghs spöktåg på 80 talet så fattades det några saker vad göra jo man satte i en GB glass gubbe i spöktåget och det funka hahha. :lol:
Jonte Yonteria.

Återgå till "Thomas"