Thomas Tivoli Storm.

jonte
Kontakt:

Thomas Tivoli Storm.

Inläggav jonte » tor aug 07, 2014 8:38 pm

Då kommer det några bilder på Storm eftersom Ville efterlyste det knipsade vid öppningstid i dag torsdag 7 augusti 2014. Hoppas ni gillar dom ny kamera men funka ok det. Är man papparazzi så är man 8) Lite detaljbilder så ni får se vilken snygg skapelse detta är. Det är alltså Extreme som har fått ett nytt liv som Storm. Bilder utanför och inne från controlen. Kommer bilder från resten av tivolit senare.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Re: Thomas Tivoli Storm.

Inläggav Ville » tor aug 07, 2014 10:50 pm

Bra kamera!
Ett stort tack för bilderna Jonte!!! Läcker maskin.......
Endast en trailer?

Jag ser att jag har tagit fel på vilken typ av attraktion det är. Jag trodde det var en Inversion men den är en Street Fighter Revolution, en vidareutveckling av Street Fighter (Extreme). Vad jag vet så finns det bara en sådan sen tidigare i norden och det är i Finland, Soumen Tivoli har en som heter Mega Flip (2012). Någon som känner till någon fler?

Såldes Extremen eller har den byggts om? Jag vet att den var ute till försäljning, men Storm och Extreme liknar varandra väldigt mycket så en ombyggnad är inte långsökt.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » fre aug 08, 2014 1:20 pm

Ville. Det är Extreme som byggts om. Hugos har väl en han med numera.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Inläggav Ville » fre aug 08, 2014 7:04 pm

Du er en "knupp" Jonte.
Snygg maskin och med alla LED-lampor borde den vara otroligt snygg när det är mörkt.

Hugos nya som levererades för någon vecka sedan är däremot en KMG Inversion som beställdes redan 2011, dvs 3 års leveranstid. Skillnaden är att på Swing Out snurrar även gondolerna, likt Lunds No Limit och Axels The King och No Limit
Hugos har även kvar sin Tornado så jag antar med att de kommer att köra med 2 lite större avdelningar framöver (de brukar ha en extra waltzer som inhoppare).

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » fre aug 08, 2014 7:57 pm

Ska jobba på Otta Marten så kanske jag får lura fotografen att knipsa några bilder på Hugos Tivoli vem vet men det kommer i september 26-28 närmare bestämt.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Inläggav Ville » fre aug 08, 2014 11:01 pm

Jag tror att vi måste korrigera oss.
Storm är en ny maskin och inte en ombyggnad Extreme. De två modellerna Street fighter och Street fighter revolution byggs efter samma grundkonstruktion men maskinerna har bla olika höjd. Extremen måste ha blivit såld

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tis aug 12, 2014 8:40 pm

Det är Extreme som byggts om blivit förlängd och ny design på gondoler och nytt ledljus det nya är controlen med en joystick och att den är vid ena ändan av karusellen inte vid sidan som tidigare. Ja sen går den helt runt junior ville inte sluta åka. Transporteras på en trailer. Ågge på Thomas kommer in och förklarar mer då jag snackat med han. Ville du fråga om Freestyle han som jobbar på den vet jag inte vad han heter men Martin som jobba där har annat jobb i Elverum.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Inläggav Ville » tis aug 12, 2014 9:56 pm

Du är en klippa Jonte, då slipper vi fundera på det. Väldigt intressant att de bygger om en befintlig maskin, väldigt nytänkande. Det klassiska är att ändra färg, design och möjligtvis ljussättning. Sedan är det väldigt bra att få ihop en sådan maskin på en trailer, det blir bra mycket mer ekonomiskt för tivolin som har många och långa transporter.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tis aug 12, 2014 10:08 pm

Ville kommer bilder på transport och packning/byggning senare. Nu ska jag montera tält till massa soldater på Rena Nato har stor övning här 7000 soldater så har inte fått beställning på popcorn och hoppslott men det kanske kommer. Annars så kommer jag att finnas i en park nästa sommar i Sverige så det så. Vilken? läs Aftonbladet det är ett gött råd.
Jonte Yonteria.

Återgå till "Thomas"