Skandinavisk Tivolipark

jonte
Kontakt:

Skandinavisk Tivolipark

Inläggav jonte » tor jul 09, 2015 6:00 pm

Här kommer några bilder på STP i Norge 2015. Ja och en bild på kocken Kenta då Mr Ketchup himself. Nu får jag stryk hehe
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Jonte Yonteria.

jonte
Kontakt:

Re: Skandinavisk Tivolipark

Inläggav jonte » tor jul 09, 2015 7:24 pm

Det kommer fler bilder senare mer på allt som Roy har han reser med två avdelningar just nu ett stort och en barnavdelning som faktisk är mycket snygg.
Sen kommer det på andra tivoli. Det är kul om ni kommenterar eller frågar lite så blir det inte helt stilla bara se på bilder är kul men skriv något så vi inte tröttnar igen. Det är ganska tråkigt att lägga ut bilder då man ser att 50 pers kollat men ingen skriver något utom Ville och Tobbe då. Skärp er för XXX. Det finns andra tivoli i Norden faktiskt.Små som stora inte bara ett som reser. Så nu fick jag sagt det utan ni ska bli sura för jag skrev inte vilket tivoli. :mrgreen:
Jonte Yonteria.

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » tor jul 09, 2015 7:54 pm

har skrivit det tidigare och skriver det igen. Jävligt fint tivoli och bra kvalitet åxå.. Färgglatt, allt material är 100% iordning... Trabanten/hully gullyn är snyggast. Kul att det finns en Orbiter kvar i Norden..

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tor jul 09, 2015 8:13 pm

Kommer bilder på barnavdelningen den är skitsnygg. Där är det en ny design på convoyen som är så snygg (Allans gamla) Roy har dessutom en helt ny barnsnurra från Italien. Bilder kommer. Tack för kommentaren.
Jonte Yonteria.

tfan
Kontakt:

Inläggav tfan » tor jul 09, 2015 8:28 pm

får man fråga vad det är för ny barnkarusell? väntar på att få se bilder så fort som möjlig

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tor jul 09, 2015 8:55 pm

Bild

Hoppas detta var fort nog för dig denna kom i december och premiären var i Bergen i Norge under julmarknaden där. Alltså förra året 2014 men nu är den ute med barnavdelningen efter lite små saker som inte fungera.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Inläggav Ville » tor jul 09, 2015 11:36 pm

Vart har Rangern som åkte med Berglunds tagit vägen? Jag trodde den hade gått tillbaka till det västra grannlandet.

Snygg barnsnurra. Tillverkare? Är den monterad på en egen släpvagn, typ de som kommer in från Storbritannien? Det känns lite onödigt ur transportsynpunkt att dra runt på de. Då går det att få till bättre transportlösningar. Läs diesel är dyrt i både Sverige och Norge och i Norge kostar färjorna i tillägg.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » mån jul 13, 2015 6:13 pm

Ja du Ville. Ranger eller Hammaren som Ola Norrman kallar den var ingen succè i Norge. Den funka på en del platser men folk var lite sådär. Idag hade den funkat kanon. Jonny köpte den och han köpte Hustler och Miniflyver och en del kiosker som jag tycker det börjar bli dags att lacka om till Svensk text. "Ballkast" och "Snortrekk" är inte direkt Svenska. Rangern försvann med Centrifugen om den nu är i Tjekkia eller annat land vet jag inte.
Jonte Yonteria.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » mån jul 13, 2015 9:01 pm

Mycket snyggt färgglatt Tivoli - och Trabanten är ju min gamla favorit - den var riktigt snyggt lackad !!!
MVH
T I V O L I - T O B B E

cridde
Kontakt:

Inläggav cridde » tor jul 16, 2015 10:17 pm

Trevliga bilder. Snygg Orbiter!!!

Återgå till "Scandinavian"