Scandinavian Tivolipark (N) Rena - 2008

Andreas H
Kontakt:

Re: Renadagarna (N) - 2008

Inläggav Andreas H » sön jul 20, 2008 3:29 pm

Fina bilder :)
Tivoli! Probobly the best hobby in the world!

Fjunten
Kontakt:

Inläggav Fjunten » tis jul 22, 2008 5:11 pm

Trevliga kort... mvh fjunten

Andreas H
Kontakt:

Inläggav Andreas H » tis jul 22, 2008 7:57 pm

Mycket fina bilder :)
Tivoli! Probobly the best hobby in the world!

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » ons jul 23, 2008 12:06 am

Lite info om detta twistern kommer från Asbjørn i Norge men innan så var den på Rolles tivoli som Benny tog øver, Babyflyen kommmer från Asbjørn. Om ni undrar på allt annat så ska jag svara på alla eventuella frågor så gott jag kan. det kommer mer bilder når vi er igång som Tommy (stort tack till han) har fixat ut på forumet så fort jag får tagit lite "actionbilder" på kveldstid. det blir lite svorsk på mig før jag har varit Norge før lenge hoppas ni førstår det. Simulatorn med batman har gått med festival tivoli men Roy har lackat den och den ser helt fin ut. Det er många som undrar vem jag er. Jag kommer från Vesterås och har rest som turneledare med allt som kan krabbe och gå av artister. I dag så jobbar jag med ett firma som jobbar men uthyrning av ljud ljus scener och bokning av artister och TIVOLI. Jag ska jobba før Scandinvian Tivolipark på en del platser i Norge under augusti och sesongen ut som Daglig leder som dom sæger i Norge. Jag har tillgång till en masa kul saker på vintern på Rena och kan vi inte prøva få till en treff på Rena i vinter dær vi kan træffas och ha det kul och prata tivoli. Rena ligger i kørt vei ifrånOslo 2 timmar och jag har øvernattning och allt annat. Motell med Badestamp. Lavvo(kåta) och annat kul.
Jag vet inte vad ni alla trevliga på forumret tycker men ta kontakt så kanskje vi kan få till något. Mat och potatis har jag hehehe

tivolihilsen från Jonte :D
Jonte Yonteria.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » ons jul 23, 2008 12:35 am

Det var en liten sak till. Den Twistern som har fått nytt liv med bilder som ni har sett heter super ray. Her er historien Super Ray kommer av att Roy kommer från Greåker i Norge och Dær kommer en av Norges beste Fotbollspelare som Heter Raymond Kvisvik. Karusellen ær lackerad med Raymonds historia som fotbollspelare som liten grabb till i dag som big star i Fredrikstad fotbollklubb. Om nån skulle hitta på att lacka en karusell om mig så kan jag bara medela att så mycket færg finns det inte. hehehe

Tivohilsen från Jonte i Norge :P
Jonte Yonteria.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » ons jul 23, 2008 7:43 am

Man får tacka för fina bilder . och jag undrade just vad det var för "Gubbar" på Twisten. Kul att se den igen, då man själv lagt ut kort på den, från 90-talet då den var hos Benny. Vilken skillnad !!! i färger. Tycker verkligen att sakerna på detta Tivoli, är fint lackade. Gärna mer bilder från detta Tivoli, då det inte finns så många! :P
MVH
T I V O L I - T O B B E

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » ons jul 23, 2008 10:55 pm

Har i dag onsdag skickat mer bilder til Tommy som har fixat ut bilder till alla er på forumet stort tack till han.Skrev om en treff på Rena før tivolifolk och jag menar allvar. finns intresse så ordnar jag en kanonhelg før er.
Tivolihilse från Jonte :P
Jonte Yonteria.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » ons jul 23, 2008 11:41 pm

Han som har lackat alla karuseller ær en man från ett land som heter Polen och jobbar som konstnær men han gør visst en del jobb åt Roy som har en del andra saker i sving. Tack før att ni tycker att det jag har fotat er fint før alla. Du Fjunten kan inte du ta kontakt med mig tror jag vet vem du ær.
Tivolihilsen från Norge
Jonte Yonteria.

Återgå till "Scandinavian"