Egedes på Rena.

jonte
Kontakt:

Egedes på Rena.

Inlägg av jonte » mån sep 26, 2016 5:51 pm

Inte så ofta det är "färska" bilder på Egedes här på forumet. Nu har Egedes dragit i handbromsen och parkerat på Rena. Vi har en ny fin plats för cirkus och tivoli. Vi har en liten höstmarknad här nu till helgen startar på torsdag ska bli spännande och se vad det blir av det hela. Så jag var och hälsa på och knipsa några bilder då dom startat bygga. Kommer nog några fler då allt är uppe och snurrar. Men nu kommer dom här bilderna. Snyggt tivoli är det med alla fina målningar bland tomtar och troll. Fråga gärna om ni undrar på något så kan jag ropa ner från terrassen min och ställa frågan. Ja och skriv gärna en kommentar
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Re: Egedes på Rena.

Inlägg av Ville » tis sep 27, 2016 6:17 pm

Här är var det stell på utstyret, rent og pent. Men bilbanan verkar vara av gammal "plocke-pinn" modell.
Kör de bara Scania?
Det blir intressant att se dina uppdatering Jonte.

jonte
Kontakt:

Inlägg av jonte » tis sep 27, 2016 7:52 pm

Jodå bilbanan är av gamla arbetssvettigipannan modellen. Kommer väl några fler bilder då allt är igång och snurrar tar det då jag får tid ska leka knalle också. Tre platser denna helg Hamarmart`n och Ottamart`n +Rena. Så full fart här i dalen.
Jonte Yonteria.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Tobbe H » tis sep 27, 2016 9:15 pm

Mycket fina bilder på vagnar mm. Är väl sagt förut men, Sisslern var väl Christers, och Zamban helikoptern var väl pierrs axels. Men karusellen på bild 6 med bilar - är det ett hembygge, (själva vagnen) sådan brukar ju byggas direkt på marken ?
MVH
T I V O L I - T O B B E

jonte
Kontakt:

Inlägg av jonte » tor sep 29, 2016 10:46 am

Egedes klara för öppning på Rena. Här kommer det ett gäng med bilder. Kanske Tobbe får svar på frågan om vagnen med flying cars som du ser så byggs denna inte på backen. Den är på vagnen snyggt bygge tycker jag.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Jonte Yonteria.

olaisen
Kontakt:

Inlägg av olaisen » tor sep 29, 2016 10:50 am

Flotte bilder, Jonte!

Kontakt:

Inlägg av Ville » fre sep 30, 2016 2:27 pm

Riktigt roligt med den här typen av tivolin, inte de nyaste och modernaste utrustningen men helt och rent, snyggt och prydligt. Det ser inte ut som Skrot-Nisse på turné.
Vad har de i de små bodarna som står mellan vagnarna? Är det en Bergströmsvagn som står i bakgrunden? Använder de två lastbilar och en vagn för att transportera bilbanan?

I oktober ska jag lägga upp några gamla bilder där Sizzlern är med, då hos en tidigare ägare.

jonte
Kontakt:

Inlägg av jonte » fre sep 30, 2016 5:38 pm

Har man ordning på grejerna och håller efter saker och ting så funkar det man behöver inte alla nyaste flashiga karuseller Det som räknas är vad kassan säger då man kollar den vid dagen slut.. Bergströms vagn Ville vad ser du den? Jag ska ta en bild på dom små boxarna som står mellan vagnarna så får du svar. Bilbanan en stor semi.
Senast redigerad av 1 jonte, redigerad totalt 0 gånger.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Inlägg av Ville » fre sep 30, 2016 6:35 pm

Visst är det konstigt att det som rullar i Norge håller högre standard? Det kan väl aldrig ha att göra med att kontrollerna är hårdare där!?!? Både det som rullar på vägen samt det roar människor.

Jag blev lite lurad av bilderna när det gäller bilbanetransporten, på en av monteringsbilderna ser det ut som att det är två lastbilar och en vagn som lastas ur till bilbanan.
Det ser ut som det står en vagn med Bergströms färger bakom varuvagnarna, vid de mobila hemmen.

Ps Som vanligt är du en knupp... Ds

Skriv svar