Bengts Nöjesfält Borlänge Kupolen.

jonte
Kontakt:

Re: Bengts Nöjesfält Borlänge Kupolen.

Inläggav jonte » fre jul 03, 2015 5:01 pm

Då jag jobbade på Skoghs lite så var vi på marknaden i Västerås den riktiga marknaden som är i augusti. Nu finns det en vårmarknad men det är samma tivoli på båda vilket jag tycker är tråkigt. Men det var inte det som ni grabbar ni snackar om pysljudet det var något alla sa när den karusellen var monterad och klar för en runda då kolla alla knallar som tivolifolk och väntade på pysljudet. Då var det klart för öppning. Karusellen var placerad mitt i tivoliområdet. Åke Skogh var den som gorde Västerås marknad till det som en gång var Västerås marknad då hade marknaden en man som hette Sundberg och han hade en deal med Åke men han blev besviken då dom starta på våren med ett annat tivoli som han tyckte snodde hela saken som dom byggt upp.Då var det motorshow strippor och fakirer. Ingen av dom nya på forumet vet vad man snackar om det var det en folkfest. Jag minns en sak som lokaltidningen skrev om det var Colorado som var där med Boris i spetsen efter en föreställning knipsa dom en bild då besökarna hade varit på Colorado och tro det eller ej men det var ordningsmakten som fastna på bild bara poliser som kom ut i första rad. Men dom hade väl kollat så Boris inte höll på med något skumt. Blev ett jävla liv på moralen i Västerås men pysljudet var där. Det var flera tivoli på marknaden Rydens var där ett år Cederholm var med ja bilder finns men kanske det kommer senare. Ha en fin sommar vi har det i Norge på turnè mellan fjordar och dalar. Pys vidare alla. Tobbe tänk att du är så gammal att du minns pysljudet hehhhe
Jonte Yonteria.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » fre jul 03, 2015 8:03 pm

Tack Jonte !!! :D
MVH
T I V O L I - T O B B E

Kontakt:

Inläggav Ville » fre jul 03, 2015 8:51 pm

Hallo pyser! Nej på det språket blir det lite fel tror jag.......

Konstigt att Centuryn inte kastar ut som förut, gondolerna gick alltid i samma bana och sedan började varannan att kast ut så att hälften kastades ut samtidigt. Vi varje kast kom pys-ljudet och det kunde bli en jäkla massa pysande. Det var lika på både Skoghs och Björkmans och jag vet att det var lika senare på Rydéns. Kastar den inte ut alls eller går alla gondoler ut samtidigt? Låter konstigt om de renoverat bort all effekt (det lilla, den såg mer brutal ut än vad den var) som fanns i karusellen.

En märkbar skillnad mellan Skoghs och Björkmans (förutom skylten) åkaffärer var att Björkmans kontroll var en liten i plywood medan Skoghs var en hel vagn med stora fönster, där halva personalstyrkan fick plats.

cridde
Kontakt:

Inläggav cridde » tor jul 09, 2015 9:38 am

Varför är det alltid så lite folk på Bengts tivoli. Det var likadant i Karlskrona, vilken tid man är tittade dit.... Tack för jättefina bilder!

conny
Kontakt:

Inläggav conny » sön okt 11, 2015 8:17 pm

hej, har han flyttat sin verksamhet Estland för kollar man regskyltarna så e dom från estland

Andreas H
Kontakt:

Inläggav Andreas H » tis dec 13, 2016 3:01 am

Snyggt! :)
Tivoli! Probobly the best hobby in the world!

Återgå till "Bengts"