Betalnings system Axels

Moderatorer: Tobbe H, Admin

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Betalnings system Axels

Inlägg av Tobbe H » lör sep 20, 2014 4:54 pm

Jag börjar med att säga att jag aldrig brukar klaga/kritisera på Nöjesfält - men, idag när jag gick ut på marknaden
där Axels höll till, såg jag att dom infört ett nytt biljettsystem. Man köper kort med olika summor, (och får då "rabatt") så får man åka för den summan. Problemet är bara det, att Karuseller, Åkattraktioner, spel, mm kostar olika. Och det finns inte
en chans att barn, som är där utan sina föräldrar, kan hålla reda på hur mycket dom åkt för eller har kvar på kortet. Och skulle summan i slutänden inte räcka till något, måste man fylla på så man kan utnyttja alla pengar man betalat. Jag tyckte det lät intressant ändå, och ställde mig vid några kassor och lyssnade hur folk reagerade. Det var faktiskt flera Barnfamiljer, som tyckte det inte alls var bra, och/eller lät krångligt, och gick därifrån - och undrade hur svårt det kunde vara med biljetter eller åkband. Visst spelar ekonomin in. allt kostar pengar, men med tanke på hur många som struntade i att köpa "biljetter" så verkar det som Axels har skjutit sig själva i foten lite, denna gång. Jag såg/hörde till och med en mamma som kom tillbaka till en kassa, och sa att summan inte stämde, när dom inte kunde åka sista gången. Dom i kassan blånekade att det var deras fel, och mamman kan ju faktiskt ha räknat fel. Men hon blev väldigt arg, och skulle polisanmäla detta. Inte bra reklam alls för Axels. Jag var faktiskt ganska kluven när jag gick därifrån - som sagt ekonomi/enkelt samtidigt som man förlorar kunder på detta vis !
MVH
T I V O L I - T O B B E

Kontakt:

Re: Betalnings system Axels

Inlägg av Ville » lör sep 20, 2014 11:10 pm

Nu tror jag att du slog huvudet på spiken........
Så har det låtit på många platser i sommar. Lägg där till de som köpt och laddat kort, åkt för en del men sparat resten för ett besök på Axels tivoli en annan dag/helg men då besökt Tonys Axels. Snacka om att de är uppretade. För tyvärr är alla inte lika insatta i ägandet av Axels som vi här på forumet, för gemene man är alla Axels tivoli samma foretag
Men sommarens basta var ändå när korten med Axels egna tryck tog slut på en avdelning och de använde neutrala kort. Vissa kunder använde korten på en annan avdelning och blev stoppade, personalen trodde det var falska kort

mazeppa
Kontakt:

Re: Betalnings system Axels

Inlägg av mazeppa » mån sep 22, 2014 6:55 pm

om nu Axels/Mickes bolag ska fortsätta med denna typ av betalsystem så borde även Tonys bolag gör samma sak. Tanken var nog god från början, men blev kaos istället. Kan inte såga så mkt om det eftersom jag inte råkat ut för problemen. Köper biljetter styckvis istället :)
Som sagt, Axels är störst i branchen och gör ju som dom själva vill! Man kan ju kolla på hur Lunds Tivoli har det i Norge. Deras biljettsystem verkar något bättre..

Skriv svar