Vad massmedia ska överdriva!

Moderatorer: Tobbe H, Admin

Andreas
Kontakt:

Vad massmedia ska överdriva!

Inlägg av Andreas » tis apr 24, 2007 9:38 am

läste i dagens lokala tidning om att flera nöjesparker i sverige skall satsa mer än någonsin på säkerheten, det är ju bra. Men sen under detta så stod det en liten faktaruta om fjolårets olyckor på nöjesfält. Herregud säger jag bara!!! en karusell blev strömförande står det, det var ju bara statisk elektricitet kom dom ju fram till. Å jag menar en statisk stöt kan man ju få när man kliver ur bilen, det är väl inte så farligt. Å sen att åskan slår ut strömmen så att det blir strömavbrott på ett annat nöjesfält, det är väl ändå ingen olycka!! eller? Blir så trött på tidningarnas svartmålningar hela tiden.
Mvh Andreas

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Tobbe H » tis apr 24, 2007 6:19 pm

Jag håller med dig fullständigt. Tidningarna är bara ute efter att hitta fel och förstora upp dom. Goda/bra nyheter om nöjesfält hittar man sällan.
Tänk om dom kunde göra repotage om tivolin, på ett positvt sätt - och inte bara lyfta fram det negativa. :shock:
MVH
T I V O L I - T O B B E

mazeppa
Kontakt:

Inlägg av mazeppa » tis apr 24, 2007 11:28 pm

Tobbe skrev:Jag håller med dig fullständigt. Tidningarna är bara ute efter att hitta fel och förstora upp dom. Goda/bra nyheter om nöjesfält hittar man sällan.
Tänk om dom kunde göra repotage om tivolin, på ett positvt sätt - och inte bara lyfta fram det negativa. :shock:

Skulle vara intressant med en tv-dokumentär typ "Bakom kulisserna", "På turné med..". Men det ända som finns är väl Uppdrag Granskning om Bengts Nöjesfält.

lasse puttputt
Kontakt:

Re: Vad massmedia ska överdriva!

Inlägg av lasse puttputt » tis mar 27, 2018 10:16 pm

Husker vi ligget nede i Skanør trur det var 1974 eller 75 da en far fikk strøm i seg av vår barne karusell og kvelds og lokale aviser skrev hele sider om dette , att veddekommende far i dette tilfelle var nær på og stryke med og mote ha behandling både av ambulanse og sykehuset !

Strømmen viste seg og vare 24 volt og killet litt da du tog i karusellen på grunn av regn , mens avisen skrev det var 380 volt !

Neste dag mote dem demontere sitt skriv men da var skaden reden skjedd med steng resten av dagen / kvelden samt ny kontroll før vi fikk startet opp neste dag !

Noen uke senere i Falsterbo så klattret en dritt full mann opp i pariserhjulet og skar seg på vei ned da han knuste lysrør på vei ned mitt på natten flere timer efter vi hadde stengt og samme avis og samme mann skrev nytt stykke om ulykken og att han også var på vei og dø av dette !!!!

Så ja aviser kan og smøre tykt på gjerne smør på flesk og i flere lag .

Skriv svar