Miltons Tivoli (blandat)

Arne Håveland
Kontakt:

Miltons Tivoli - Olympia Festspel

Inläggav Arne Håveland » sön jun 03, 2007 3:08 pm

Kanske nedanstående tidningsurklipp ger svar på dina frågor.
Olympia Festspel och Miltons Tivoli reste tillsammans några år i slutet av 60-talet och i början av 70-talet.
Skickar därför med några bilder från Eksjö 1968 där bla. Ann-Britt springer på virvlen.
En bild på Herr och Fru Milton i en gondol.
Springa på virvlen var ju hur roligt som helst, så jag skickar också med
en bild på mig från 1969
där jag skjuter på min dåvarande sambo som jag träffade just på virvlen i Eksjö 1968.
Skickar också med några bilder från Eda 1970 där man ser Miltons virvel.
/Arne
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

cridde
Kontakt:

Inläggav cridde » sön jun 03, 2007 4:44 pm

TACK för de fina inläggen du gör! Det är verkligen intressant och spännande. Jag minns själv Olympia Festspel från midsommar på festplatsen Masten i Kristianopel på 1960-talet. Mormors syster hade den lilla röda stugan mitt emot parken, så då var man granne med allt trevligt, om så blott för ett par dagar.
Hälsn Cridde fr Karlskrona

Mattias
Kontakt:

Inläggav Mattias » sön jun 03, 2007 5:28 pm

De sista bilderna måste vara tagna på ulrika marknad...vet själv nu för tiden när vi bygger där att de där j-vla träden är överallt.

mattias

Mattias
Kontakt:

Inläggav Mattias » sön jun 03, 2007 5:31 pm

...men o andra sidan så finns det ju träd på många platser. Man var ju inte så gammal när vi låg i masten så det kan ju vara ja som är ute o cyklar lite.

mattias

Arne Håveland
Kontakt:

Den röda stugan vid Mastens festplats

Inläggav Arne Håveland » tis jun 05, 2007 3:01 am

Ja du Cridde,
som du säkert då vet så låg Olympia Festspel i Masten i närmare 30 år varje midsommar.
Jag minns inte själv, men fick i dag veta av min syster att din mormors syster (som det då måste ha varit)
alltid kom in och delade med sig av sin gräslök när vi och personalen skulle äta sill och potais.
Inte för att detta har med Miltons att göra, men jag tänkte att det kanske skulle vara skoj för dig att veta.
Men eftersom sidan är upplagd för Miltons så bidrar jag med ett foto på fru Milton i spelhallens kassa.
/Arne.
Bild

cridde
Kontakt:

Inläggav cridde » tis jun 05, 2007 7:45 am

Tack för den minnesbilden Arne!
Jo det stämmer. Mormors syster var generös och gillade folk och delade gärna med sig av gräslök, blommor m.m. Det var fint att höra att även du har den minnesbilden.
Jag minns också att midsommarna på Olympia Festspel alltid var roliga på ert tivoli. Det var VARMT, det luktade tall och hav och Ingemar Nordströms orkester spelade alltid!!!! Synd att den tiden inte kommer igen...
Finns det bilder på Olympia Festspel från Kristianopel. Hade ju ingen egen kamera när jag var liten.
Det är verkligen härliga bilder från förr du har! Dock förstår man ju också allt slit och alla besvär.
Berätta gärna lite mer om ert tivoli och Miltons också. Var kom Miltons ifrån? De ser ut att vara upp i åldern när de fortfarande turnerade....

Tivolihälsningar Cridde
/Christer fr Karlskrona

Arne Håveland
Kontakt:

Inläggav Arne Håveland » tor jun 07, 2007 11:02 pm

Cridde vill att jag ska berätta lite om Miltons Tivoli och Olympia Festspel.
Men om Miltons har jag nog inget av allmänt intresse att berätta mer än att han kom från Borlänge.
Så för att denna tråd berör Miltons lägger jagut en liten filmsekvens med Milton
och berättandet om Olympia lägger jag på tråden
"Håvelands Tivoli" http://www.tivoliforum.eu/viewtopic.php?t=238
-------------------------------------
http://s173.photobucket.com/albums/w80/AHaveland/?action=view&current=Milton.flv

hakke
Kontakt:

Re: Miltons Tivoli (blandat)

Inläggav hakke » tis apr 15, 2008 11:55 am

hej! damen i lott kiosken på övre bilden är fru milton!
de 2 personerna i virvel gondolem är dir milton med fru!
mvh h.skogh

Återgå till "70-tal"