Gamla goda tider Hallbergs Tivoli 70 talet.

Guy
Kontakt:

Re: Gamla goda tider Hallbergs Tivoli 70 talet.

Inläggav Guy » lör jun 19, 2010 9:54 pm

Bild
Här är Tony, jag, Pelle o Henry.
Bild
Curt o Henry.
Bild
Arne Lillan o Henry.

malin
Kontakt:

Inläggav malin » tis jun 22, 2010 6:00 am

Sitter och drömmer mig bort det är många man saknar Pelle Hallberg är en som har en speciel plats i mitt hjärta.

Guy
Kontakt:

Inläggav Guy » ons jun 30, 2010 11:15 pm

Nu har vi paserat midsommar 2010, jag vill tacka alla som förgyller Tivoliforumet med kort och komentarer. Som ni säkert har märkt av mina inlägg så är det mest nostalgi och bilder från 70-talet på medarbetare och karuseller som jag lägger in, nu kommer dom sista bilderna från Familjen Söderbloms fotoalbum som jag fick låna. Det finns säkert många därute som har gamla kort som väcker minnen för mig o många andra gamla (Tivoliare) hör gärna av er så hjälper jag till att lägga in dom. MVH Guy.

Guy
Kontakt:

Inläggav Guy » ons jun 30, 2010 11:29 pm

Bild

Här kommer några kort från Junsele midsommar 70-tal, korten väcker minnen eftersom det var jag som körde , vi fick punka på ett däck på dansbanevagnen som gick efter antrevagnen. Tyvärr så slog det eld i däcket o sen i hela vagnen. Midsommar i Junsele utan dansbana skulle arangören aldrig gå med på, så Åke Hyllinge spikade ihop en dansbana med hjälp av Henry o några till. Karl Olof Hallberg svetsade ihop ett staket runt dansbanan.

Bild

Bild
Här är Tony Söderblom.

Bild
Här har vi Arne Björk som kollar vad som kan tas till vara efter branden, som vi ser på dom sista bilderna så var han elektriker på tivolit. Kaske gick det att rädda 16 amperskabeln jag kommer inte ihåg.

Bild

Bild

cridde
Kontakt:

Inläggav cridde » lör jul 03, 2010 2:41 pm

TACK för alla dessa fantastiska gamla bilder! Så roligt med variation till allt det nya. /Cridde

Guy
Kontakt:

Inläggav Guy » tis jul 06, 2010 10:49 pm

Här har en vagn gått av vägen Carina o Tottes bostad. Det är dom sista bilderna från familjen Söderbloms album, jag har uplevt många minnen när jag lagt in korten ett stort TACK från oss på Tivoliforum MVH Guy.
Bild
Det är Carina, Lasse Flodin o Tony Söderblom som ser vad som kan tas tillvara från förödelsen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

cridde
Kontakt:

Inläggav cridde » tis jul 06, 2010 11:31 pm

Och stort tack till dig Guy! /Cridde

Guy
Kontakt:

Re: Mia o Elisabets kort Hallbergs Tivoli 70 talet.

Inläggav Guy » fre jul 23, 2010 10:36 pm

Jonny, Jonny, Mats, Stefan Ryden Svensktoppsartist, Pelle o en trött Guy. Bild
Senast redigerad av 1 Guy, redigerad totalt 0 gånger.

Guy
Kontakt:

Re: Mia o Elisabeths bilder Hallbergs Tivoli 70 talet.

Inläggav Guy » sön jul 25, 2010 1:37 pm

Mats, Finn-Janne, Elisabeth o Leffe, Håkan, Finn- Janne, Fajsan o Mats.Bild

Åsele Britt- Marie o Leffe, Brittmarie o Eva, Stefan, Finn-Janne, Gerard Leffe o Stefan,Bild
Senast redigerad av 3 Guy, redigerad totalt 0 gång.

Guy
Kontakt:

Re: Mia o Elisabeths kort Hallbergs Tivoli 70 talet.

Inläggav Guy » mån jul 26, 2010 4:05 pm

Nu lägger jag ut dom resterande korten från Mia o Elisabeth. Namn o platser fixar jag vi ett senare tillfälle, håll tillgodo med denna nostalgitripp. Jag och säkert många fler tycker att det är synd att det inte är fler som letar efter gamla tivolikompisar så att dom kan tillföra en massa gamla kort från förr. Jag jagar vidare efter kort nu kommer dom sista för tillfället. MVH Guy.

http://i874.photobucket.com/albums/ab30 ... lmni-2.jpg
Jag lägger in lite fakta om platser o namn, är det nån där ute som vill korigera eller lägga till nåt välkomnar jaq det . MVH Guy. Jag numrerar sidorna från nr 1 o så vidare, då är det lättare o lägga till nåt från er "eller" hur. Jag har svårt att lägga ut namn för att många av mina gamla arbetskamrater är borta. Njema Problema vi kör. Vi min Fru o jag var i Vännäs o träffade Catrin Svenkas fru . Vi åt en underbar middag på Hotellet i Vännäs. Men vad jag blir förbannad över är att man inte kan hälsa på varann när man lever utan man träffas på nåns Begravning "någonstans i Sverige.
Nr 1 Plats ? Svenka, Kakka o Gerard jag syns i bakgrunden, jag o ?, Gillis O mats, Loui, Fajsan.Bild

Nr 2 Piteå Som jag hoppas att ni har märkt så står numreringen ovanför bilderna . Maud vi var ihop i 4 år 1976-1980
, Jag ,Leffe, Maud o Leffes tjej, Tony oJes, Göran o Pelle.Bild

.
Nr 3 Piteå Börje inhoppare med Manne o Anitra, vi jobbar på samma arbetsplats idag, Leffe ?, ?, ?, Kubiken.Bild

Nr 4 Piteå Pelle Hallberg, Uffe medlem Nr 500, Pelle i bakgrunden Barbro Häggs Dive- Bomb, Leffe i bakgrunden spelhallens fina fasad målad av Sven Truedsson, Tony, Göran. Bild

Nr 5 Nynäshamn Matti, Kakka, Fajsan, Gillis, Gillis, Stefan o en Ford 5000. Bild

Nr 6 Kumla Tord, jag, Gillis, Kakka, Räven, Loui. Bild

Nr 7 Kumla Sven, Lillan, Håkan, Gerard, Sonny, Kalevi min bas på Cyklon- Twisten.Bild

Nr 8 Kumla Tord, Guy, Helicopter, Tord, Eva, Guntan Tony Marie Eva o Lotta.Bild

Nr 9 Kumla Eva o Maria, Britt- Mari o Suzanne, Mia, Eva Carlhall, Mia o Elisabeth, Britt-Marie.Bild

Nr 10 Kumla Gillis, Fajsan, jag, Håkan, Svenka, Leffe. Bild

Nr 11 Plats ? ? ?, Fajsan, Sven o Spindel- Tarzan, Gerard, S-T, Gillis o Sven.Bild
Senast redigerad av 15 Guy, redigerad totalt 0 gång.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » tor jul 29, 2010 9:54 pm

Så kul och se Hallbergs från Enkøping tack Guy før att du tagit dig tid till detta en nostalgitripp i en svunnen tivolitid
Jonte Yonteria.

BosseU-a
Kontakt:

Inläggav BosseU-a » fre jul 30, 2010 11:47 pm

Tack Guy, för dina fina foton från Hallbergs. Hallbergs var mitt favorittivoli här i Uppsala under min uppväxt. De hade sitt vinterkvarter straxt utanför Uppsala, ungefär där Pharmacia Diagnostic byggde, vid väg 282 (Almungevägen).

Tack alla tivolifans för att ni finns och gör detta forum intressant. Kollar flera gånger om dagen, natten med ibland.

Mvh Bosse A i Uppsala

Kontakt:

Inläggav Ville » sön aug 08, 2010 9:30 pm

Vart är de två bilderna överst på sidan 7 tagna? Det är väldigt likt Åsele.

Guy
Kontakt:

Inläggav Guy » sön aug 08, 2010 9:44 pm

Jag kommer att lägga ut namn på platser och killarna o tjejerna när jag lärt mig att Scanna o flytta bilder från E- mailen. MVH Guy.

Guy
Kontakt:

Re: Mia o Elisabets kort Hallbergs Tivoli 70 talet.

Inläggav Guy » fre aug 20, 2010 12:55 am

Nu äntligen har jag lagt till alla namn o platser, det kanske finns lite fel här o där med namn o platser kom gärna med kommentarer vi hörs MVH Guy.

Återgå till "70-tal"