Skogs magasin nov.82

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » lör jul 28, 2007 7:51 pm

GunnarsTivoli skrev:Hej!

Skulle tro att Åke Skogh försett Brazil Jack Cirkus med så gott som alla
vagnar.

mvh Gunnars Tivoli

Misstänkte nästan detta eftersom Brazil Jacks vagnar är sålende lika!

// Anders

Alexxxia
Kontakt:

Inläggav Alexxxia » fre aug 03, 2007 9:57 pm

Mycket möjligt att dessa hamnade där då Åke...farfar då, hade en del affärer med dem då.... men det e bara vad jag hört för som sagt.. vet inte ens om jag var född

bert
Kontakt:

vagn 10

Inläggav bert » lör aug 04, 2007 10:41 pm

Ja du gunnar vagn numer tio var i min ägo på 90 talet köpte den av en som hette putte som drev tivoli ett tag jag hadde stjut bana och lotteri i denn sålde denn 99 tror ja till matias vesterberg som hadde denn som backupp några år han sålde den till en kille i luleå i våras som drog vagnen med en stats jep hela vägen upp som efter fordon ska kolla efter bilder på denn

Användarvisningsbild
Jocke_hbg
Kontakt:

Re:

Inläggav Jocke_hbg » tis dec 16, 2008 2:41 am

Det stämmer att Cederholms hadde Music Boben i Malmöparken men efter det så köpte visst Bengt den. Man kan se bilder på den (Bengts Tivoli i Glimminge 2007)

Gör lite super-citering här....
I alla fall så stämmer det att Cederholm köpte den tidigt -95. Sommaren -94 reste jag med Waltzern hos Håkan. Tidig vår -95 så började jag hos Lasse Cederholm för att vara i Malmöparken, hade fått mitt körkort indraget, så det blev inget Skogh's det året.
Vi renoverade denna MusicBob, allt blästrades och målades om. Ljusspelen, som är 3st (takbelysning, plafonger och armar) fick en ordentlig genomgång, nya tyristorer, kontakter socklar etc. Kommer ihåg att det var ett jätte arbete som vi höll på med i ett par månader.

Jag var med den till 17:e maj i Trondheim, och Gjövik på hösten. Så den fick resa lite det året. Jag tror att jag har ett par bilder på den efter renoveringen
Mvh
Jocke

Hassan's ambulerande avdelning från tidigt 80-tal till idag, Skoghs, avd 1. -94 & -96, Cederholms -95.
Frilans hos bl.a. Axels, Christers, Max.

Återgå till "80-tal"