Kiviks marknad 1982

Andy
Kontakt:

Kiviks marknad 1982

Inläggav Andy » tor jul 26, 2007 11:30 am

Här kommer några bilder från Kivik 82,,kvalitén är kass men håll tillgodo ,förhoppningsvis gläder dom väl någon.//Andy
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » tor jul 26, 2007 11:40 am

Jättefina bilder Andy !!! Är det inte en Swingo plane på bild 5, om jag inte ser fel ? fast byggd på en lastbil. och 2 st scat - vems var dom? Axels båda ?
MVH
T I V O L I - T O B B E

Andy
Kontakt:

Inläggav Andy » tor jul 26, 2007 12:28 pm

Tommy skrev:Hej Andy
Jag har några frågor till förutom de som Tobbe ställde.

Bild 1. Vems var denna Radiobilbana ?
Bild 6. Vems var denna Paratroper/Aitborn ?
Bild 10. Tycker att det liknar Becks Music-express men känner inte riktigt igen den, är det Becks ?

Hej igen.
Sving-o-planen eller den som jag kallar Dive -Bomber tillhörde Möllers tivoli och var byggd på en gammal Scania Regent.Jag har några riktigt bra bilder på denna karusell tagna i Hbg som jag ska leta upp.
Dom två Scattarna var Caravellens samt Henrys (den röda).
Bilbanan var Caravellens och det va också Paratroopern.
Musicexpressen tillhörde Chister Svensson men kom ursprungligen från Björkman.Men det e den som sen hamnade hos Beck´s som lyckades plantera den i en bergvägg nånstans.Jag tror inte den finns kvar idag,,kanske någon vet var den blev. //Andy

Andy
Kontakt:

Inläggav Andy » tor jul 26, 2007 5:19 pm

Tony skrev:
Tommy skrev:Hittar inte bilden på Becks gammla Musik-Express, jag lägger in en ny i kväll
sista bilden är det inte en ung tivoli pojke har glömt vad han heter nu hmm :wink:

Den lille killen på bilden e Pierre Andreasson 16 år gammal, hehe åren går och vi med dem :lol:

Andy
Kontakt:

Inläggav Andy » tor jul 26, 2007 8:06 pm

Tommy skrev:Här kommer några bilder på Bjökmans/Christers/Becks fd Musikexpress som den ser ut i dag 2007. Även en bild på packvagnen som bla tar gondolerna.

Tack för bilderna det va kul att se. Den ser ju visserligen ut att ha sett sina bästa dagar men lite vilja och tålamod så kanske det går att få fason på den men det kräver sin man,,snacka om projekt. E det nån som vet om den nånsin va igång efter att den gick av vägen?

essa
Kontakt:

Re: Kiviks marknad 1982

Inläggav essa » tor jan 01, 2009 1:12 pm

Den som ni kallar Swingo-plane, eller swingot som vi sa va byggd på en Volvo F86 i mitten på 70-talet, när Caravellen hade den.

Återgå till "80-tal"