Malmö Folkets Park 1985

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » mån jul 16, 2007 8:13 pm

Så du har åxå hittat denna...
Är det Malmö Stads bergbana eller är det Cederholms? Vet du föresten under vilka år Cederholms hade karusell i parken? Kommer ihåg att jag var där 1989 (jag var då 12 år). Där fanns en virvelvind och en Paratroper/skyglider, det är det ända jag minns. Sen har jag bara varit där nu i vuxen ålder sen Tony tog över.

// Anders

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » mån jul 16, 2007 10:44 pm

Tommy skrev:Vad jag har förstått så var den nog Malmöparkens egen, har för mig att Cederholms var senare.

Jag vet inte om en av Världens störrsta stämmer, det skall nog vara Skånes :wink:

Eller så är det som de säger i Malmö och på dialekt till text så skulle det bli ungefär så här.

"har du sid malmö så har du sid varden"

haha...

Användarvisningsbild
Jocke_hbg
Kontakt:

Re:

Inläggav Jocke_hbg » ons dec 17, 2008 1:57 am

Tommy skrev:Vad jag har förstått så var den nog Malmöparkens egen, har för mig att Cederholms var senare.

Jag vet inte om en av Världens största stämmer, det skall nog vara Skånes :wink:

Eller så är det som de säger i Malmö och på dialekt till text så skulle det bli ungefär så här.

"har du sid malmö så har du sid varden"

Hej

Det stämmer att Cederholms arrenderade parken senare. Vid denna tid var det ett tivoli ifrån Mala (mellan Hässleholm och Bjärnum) som hette Nordströms som hade arrendet och driften. Exakt hur Malmöparken fall, eller vad man skall kalla det berodde på finns det säkert andra som vet bättre än jag.
Denna bergbana såldes till en park vid Moskva, för en spottstyver har jag hört. Och det kan ha varit världens största ambulerande bergbana. Tänk på det, innan hånflinen kommer :lol:

Samtidigt såldes en massa andra karuseller ut. Alla radiobilar till radiobilbanan köpte Max. Dom kan man bland annat se skalen av idag som gondoler på Max "Supertåg".
Mvh
Jocke

Hassan's ambulerande avdelning från tidigt 80-tal till idag, Skoghs, avd 1. -94 & -96, Cederholms -95.
Frilans hos bl.a. Axels, Christers, Max.

Återgå till "80-tal"