Skoghs bilder 80 talet

wicke jr
Kontakt:

Re: Skoghs bilder 80 talet

Inläggav wicke jr » tis feb 12, 2008 2:32 pm

När det gäller Björkmans ska jag inte säga mer, det har jag inte 100 koll på. Då måste det varit 3st marknader det året?!
Att Telberg dängde killen känner jag till.
Känner inte till att det låg något tivoli vid parken på slutet av ´80. På slutet av 70 låg det tivoli där. Ska forska i vilket det va.
( Det vart mycket Härnösand nu! Kanske vi ska ha en egen plats för stan? )
-Wicke-

Se Mer diskution om Härnösand på: ordet är frtitt, tivoli härnösand.
Senast redigerad av 2 wicke jr, redigerad totalt 0 gång.

Looping Starship
Kontakt:

Inläggav Looping Starship » tis feb 12, 2008 2:55 pm

hahaha,, quasar, du skriver för jäkla roligt! Som det kunde gå till på Tivolina alltså... Var det Italienarna som kopplade Tagadan och drog ner den till Italien igen eller? Stod den bara parkerad eller odm tog den under natten när de stannat för att sova???

Och att karusellföraren är packad som en pelikan är ju inte direkt bra, men faktum är, att man ser det på vissa ställen än idag!!
Intamin Looping Starship 4-ever!

Quasar
Kontakt:

Inläggav Quasar » tis feb 12, 2008 3:14 pm

Looping Starship skrev:hahaha,, quasar, du skriver för jäkla roligt! Som det kunde gå till på Tivolina alltså... Var det Italienarna som kopplade Tagadan och drog ner den till Italien igen eller? Stod den bara parkerad eller odm tog den under natten när de stannat för att sova???

Och att karusellföraren är packad som en pelikan är ju inte direkt bra, men faktum är, att man ser det på vissa ställen än idag!!

Hur dom exakt gjord vet jag ej men eftersom Bengt´s Nöjesfält inte ville/kunde betala det som var kvar av skulden (som var ganska myket) så tog dom tillbaks Tagadan (Soriani och Moser).

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » ons feb 13, 2008 10:31 am

Hej Tommy
Den var lite speciell gondolerna fick fart på vissa ställen av centrumets rotation via ett gummihjul .
Problemet var när man stannade karusellen och låsningen av gondolerna (skivbromsar på varje bom)
inte funkade ibland låste dom upp och ner.
Kommer inte ihåg var den kom ifrån tror den kom till Skoghs 86 (kanske från Norge)
Den var smidig och snabb att bygga och populär bland att köra bland den polska personalen (massor av mynt ramlade ur kunderna)
ps. eftersom det inte blev renodlade bilder på Skoghs så har jag flyttat till en ny tråd amulerande,övrigt där lägger jag in bilder allt eftersom jag hinner (har ett jobb att sköta också) dessa bilder blir blandning från olika tivolin 70-80 tal.
ha det
"Gullan"

hakke
Kontakt:

Inläggav hakke » tor apr 10, 2008 8:24 pm

hej gullan! be alex att hon sänder in mera bilder från oss! jag har väl källaren full med gamla tivoli bilder! du kan väl berätta mycket från tiden hos olympia festspel o bengts o från oss med! mvh hs

willy

Inläggav willy » lör apr 12, 2008 5:27 pm

.
Senast redigerad av 1 willy, redigerad totalt 0 gånger.

willy

Inläggav willy » lör apr 12, 2008 5:33 pm

.

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » mån apr 14, 2008 4:54 pm

willy skrev:hallo gullan vi må ju treffat varanda vad mycket med kjell hammarsten ner han var hos åke.var på verkstaden 2 vintrar, bodde i gula huset tll venstre nede

Hej willy
När jag kom till Skoghs sensommaren 83 Söderhamn så jobbade inte Kjell där längre.
Men jag träffade Kjell och jag tror dig hos Axels när vi hälsade på er 84 eller 85(inte lätt att komma ihåg efter alla år) för jag känner igen ditt namn.
När vi kom till Heby hösten 83 så flyttade Micke J in till vänster i gula huset till höger bodde Dino och Bosse
Själv bodde jag och ett par killar i gula huset nere vid vägen.
ha det
Gullan

willy

Inläggav willy » mån apr 14, 2008 7:37 pm

.

Användarvisningsbild
rollestivoli
Kontakt:

Inläggav rollestivoli » tis apr 15, 2008 6:41 pm

På bild nr 2... ÄR det ryggarna av Kenneth Jonsson och Åke Skog????

lillvalla
Kontakt:

Inläggav lillvalla » ons nov 30, 2011 11:23 pm

wicke jr skrev:På den övre bilden från H-sand. Den avslöjar att det är skolavslutningen. dom hadde kaneval samtidigt. därför står det folk vid vägen.
Roligt att se flera biler från H-sand.
-Wicke-

det är inte 89 i alla fall:( Jag hade twisten 89 och den låg med kontrollen upp mot vägen/bron det året!!!

wicke jr
Kontakt:

Inläggav wicke jr » fre dec 02, 2011 12:04 am

Stämmer att bilden inte är tagen ´89. Nä det handlade om kanevalerna som blev en flopp.
Du hadde den karusellen. Då snackade jag med dig. Jag hängde på plan hela veckan.

mvh wicke jr

lillvalla
Kontakt:

Inläggav lillvalla » fre dec 02, 2011 12:34 am

Så du är ifrån Härnösand?? Träffade en donna där det året och kom tillbaka på hösten och stannade där i 6 månader:) Underbar stad:)

wicke jr
Kontakt:

Inläggav wicke jr » fre dec 02, 2011 5:28 pm

Jajamen! O håller koll på tivolilivat i byn.

Återgå till "80-tal"