Skoghs bilder 80 talet

Gullan
Kontakt:

Skoghs bilder 80 talet

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 10:34 pm

Hej på er!
Ska försöka sortera upp och komma igång med lite bilder från 80 talet.
Det är lite jobbigt att scanna in dom men det kommer en bild per förklaring.
Som första bild kommer Tic Tac Den var jag förtjust i eftersom jag var nere i Italien och hämtade den.
kommer mera
Bilagor
tic.jpg
tic.jpg (188.34 KiB) Visad 5806 gånger

Gullan
Kontakt:

Re: Skoghs bilder 80 talet

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 10:43 pm

Här är Tick Tac på fabriken Soriani Moser. När vi kom ner var den inte färdig så vi fick vänta ett par dagar.
Första bilden är tagen i Karlskoga tror det är 86
Bilagor
ticc.jpg
ticc.jpg (131.07 KiB) Visad 5786 gånger

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 10:51 pm

Här kommer en bild från Härnösand litar på wicke jr att det är 89
Bilagor
qa.jpg
qa.jpg (254.66 KiB) Visad 5757 gånger

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 10:56 pm

Hittade en bild till på Rockn Roll Från Härnösand
Störtskön karusell
Bilagor
ro.jpg
ro.jpg (230.41 KiB) Visad 5743 gånger

wicke jr
Kontakt:

Inläggav wicke jr » mån feb 11, 2008 11:08 pm

På den övre bilden från H-sand. Den avslöjar att det är skolavslutningen. dom hadde kaneval samtidigt. därför står det folk vid vägen.
Roligt att se flera biler från H-sand.
-Wicke-

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 11:19 pm

Bild från Borås 83 eller 84
Jag hade nästan förträngt twisten
Bilagor
borås.jpg
borås.jpg (219.72 KiB) Visad 5707 gånger

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 11:30 pm

Här är en bild från avd 2 i Stugun (en plats gud har glömt) året tja 88-89
Bilagor
stugun.jpg
stugun.jpg (180.94 KiB) Visad 5687 gånger

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 11:42 pm

Katastrof i Värnesborg 2 timmar innan öppning.
Allt fixade sig efter lite arbete en timma försenade 1988
Bilagor
vä.jpg
vä.jpg (212.93 KiB) Visad 5660 gånger

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » mån feb 11, 2008 11:52 pm

En rolig sak Zipper bilden tagen i Råneå när? 88 kan jag tänka mig.
Jag kommer i håg transporten dit Sandviken - Råneå
Bilagor
zipper.jpg
zipper.jpg (229.69 KiB) Visad 5639 gånger

Quasar
Kontakt:

Inläggav Quasar » tis feb 12, 2008 12:22 am

wicke jr skrev:På den övre bilden från H-sand. Den avslöjar att det är skolavslutningen. dom hadde kaneval samtidigt. därför står det folk vid vägen.
-Wicke-

Jag tror inte att det var karneval, jag tror att det stod folk efter Nybrogatan och väntade på Paradorkestern som "invigde" marknads/tivoli helgen. Det har dom gjort ialla år, och som dom gör fortfarande första helgen i juni. Paradorkestern var föreningen som engagerade Skoghs från början någon gång på 80-talet och efter några år så började man även med att ha marknad samma helg med Antjärns IK. Men sedan några år så har man fått flyttat tivolit några hundra meter pga. att man byggde på parkeringen (Träffen). Och sedan några år tillbaks så är det Axels som står för karusellerna./Quasar

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » tis feb 12, 2008 12:30 am

En bild från Skänninge det var nog 82 fast inte med Skoghs.
Då jobbade jag på Olympia festspel vi var där med två vagnar och mini jet.
Du har nog rätt att det var karnevalståg på vägen jag har nämligen en bild med karnevalståg på i samma serie
mvh Gullan
Bilagor
mi.jpg
mi.jpg (166.32 KiB) Visad 5620 gånger

Gullan
Kontakt:

Inläggav Gullan » tis feb 12, 2008 12:36 am

Här är ännu en bild från skänninge 82 fast det är Axels Six star (Orbiter)
Bilagor
six.jpg
six.jpg (112.4 KiB) Visad 5600 gånger

tivoliresande
Kontakt:

Inläggav tivoliresande » tis feb 12, 2008 7:05 am

Gullan skrev:En bild från Skänninge det var nog 82 fast inte med Skoghs.
Då jobbade jag på Olympia festspel vi var där med två vagnar och mini jet.
Du har nog rätt att det var karnevalståg på vägen jag har nämligen en bild med karnevalståg på i samma serie
mvh Gullan

Ser ut att vara Vesterbergs bilbana och barnkarusell som syns på bilden
Tomas

wicke jr
Kontakt:

Inläggav wicke jr » tis feb 12, 2008 11:54 am

Quasar skrev:
wicke jr skrev:På den övre bilden från H-sand. Den avslöjar att det är skolavslutningen. dom hadde kaneval samtidigt. därför står det folk vid vägen.
-Wicke-

Jag tror inte att det var karneval, jag tror att det stod folk efter Nybrogatan och väntade på Paradorkestern som "invigde" marknads/tivoli helgen. Det har dom gjort ialla år, och som dom gör fortfarande första helgen i juni. Paradorkestern var föreningen som engagerade Skoghs från början någon gång på 80-talet och efter några år så började man även med att ha marknad samma helg med Antjärns IK. Men sedan några år så har man fått flyttat tivolit några hundra meter pga. att man byggde på parkeringen (Träffen). Och sedan några år tillbaks så är det Axels som står för karusellerna./Quasar

Karnevalen Var sista året ´89. Den startade ´85 då staden firade 400 år. Det var paradorkesten som höll i den. Tidigare låg marknaden o tivolit sammtidit som skolavslutningen. Men det var för stökigt så den flyttades en vecka tidigare.
Skoghs låg däe från ´86. ´85 var marknaden på träffen med Björkmans tivoli.( har kort från detta år.) ´84 var Bengt här. Tidigare har Hallbergs legat i stan.
Året efter att bygget blev klart, så låg tivolit på träffen.
Sedan ´01 har axel haft H-sand.
-Wicke-

Quasar
Kontakt:

Inläggav Quasar » tis feb 12, 2008 12:40 pm

wicke jr skrev:
Quasar skrev:
-Wicke-

Karnevalen Var sista året ´89. Den startade ´85 då staden firade 400 år. Det var paradorkesten som höll i den. Tidigare låg marknaden o tivolit sammtidit som skolavslutningen. Men det var för stökigt så den flyttades en vecka tidigare.
Skoghs låg däe från ´86. ´85 var marknaden på träffen med Björkmans tivoli.( har kort från detta år.) ´84 var Bengt här. Tidigare har Hallbergs legat i stan.
Året efter att bygget blev klart, så låg tivolit på träffen.
Sedan ´01 har axel haft H-sand.
-Wicke-

1985 var väl inte Björkmans i stan i samband med marknaden utan dom var här när stan firade 400-år (tror att det var i mitten på juli), och då låg dom fast i 2 veckor på Träffen. Kom ihåg att dom hade bla. UFO och en motor cirkus med sig det året. 1984 blåste Bengt ett antal ungdommar på pengar, dom hade hjälpt till att packa på söndagen och blev tillsagda att komma dagen efter för att få pengar, men då hade Bengt dragit från stan redan på natten till måndagen, det var även folk från Italien här den helgen för att ta tillbaka/få betalt? för Bengt´s Tagada (som han blev av med veckan efter på E4 mellan Söderhamn och Hudik). Sista året Hallberg´s var i stan så hade dom en Paratroper på torget (utanför Konsthallen) och han som körde den på lördagskvällen var så satans full att polisen omhänder tog honom och (han fick även några tjuv smällar av den legendariske polisen Thelberg på parkeringen bakom Konsthallen) tror även att polisen stängde av Cyklon Twisten (låg vid parkeringen gamla taxi) den kvällen. Vilket tivoli var det som låg uppe vid Folkets Park slutet av 80-talet? Kom ihåg att dom hade en Paratroper och det var inte Hallbergs. Lägg gärna ut bilder från Björkmans, som du skrev att du hade./Quasar

Återgå till "80-tal"