PeterPan tivoli 90:tal

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Re: PeterPan tivoli 90:tal

Inläggav Tobbe H » sön dec 07, 2008 1:13 am

Tackar Tony å Sputnick för fina bilder. Ser ut att vara farliga pojkar i virveln eller....? och det fanns alltså ett golv
till babyflyen. Har alltid funderat varför inte Peter har det med. Ser mycket bättre ut på bilden med golvet monterat, än med det staket som står runt babyflyen nuförtiden. Det var bara min åsikt ! :lol:
MVH
T I V O L I - T O B B E

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » mån dec 08, 2008 12:57 am

Hej Tony! rätta mig om jag har fel, men hade inte skoghs babylugen före christers. tyckte jag hörde det någonstans - kanske från Peter själv eller ?
MVH
T I V O L I - T O B B E

lillvalla
Kontakt:

Inläggav lillvalla » mån dec 08, 2008 12:16 pm

Jo UFOn va ett rent helvete att bygga och packa.. Ångrade ganska bittert att jag sa ja till att åka med Peter den hösten 1989 hehe... Lillvalla

Göran
Kontakt:

Inläggav Göran » mån dec 08, 2008 2:17 pm

jag var med när den kom till boden tror jag.Vi hade en lång öppen vagn som vi i princip lade alla grejor på med stödben ock allting,så 1vagn+trailer sen minns jag inte om allt fick plats,vi kanske stuvade en del saker i andra packvagnar.Men en sak är säker det var trailern+enlång packvagn sen kommer du kanske ihåg tony att herman placerade stödbena på varsin sida om trailern o byggde om den där öppna packvagnen.det blev en ganskatung trailer eftersom stödbenen vägde en hel del o trailern var1-axlad,så när jag o herman var på väg till hudik högst på sandö bron tittade jag i backspegeln o tyckte att trailern lutade,herman stannade o vi gick o tittade då hade fälgen sprängst hela trailern stod o vinglade på ett hjul,vi fort som fan pallade under trailern o letade efter det yttre hjulet,som vi hittade längst ner,alltså i början på bron,dom fick bärga den,det är klart den kunde inte stå överst på sandöbron.Synd att jag inte hade kamera med mig.DET VAR TIDER DET! M.V.H. GÖRAN.

Gunnarsnöjesfält
Kontakt:

Inläggav Gunnarsnöjesfält » tor dec 11, 2008 7:31 pm

:roll:
Hej igen!
Kina vagnen kommer inte från Skoghs det vet jag, men den som kan svara är ju Peter själv, ho ho kom igen.
Bennys Tivoli köpte den och skrotade fasaden och då blev det som vilken skitvagn som helst, vart den tog vägen sedan vet jag inte.
Det är synd att dessa gamla pärlor försvinner, snacka om nostalgi.
mvh Gunnarstivoli

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » tor dec 11, 2008 8:20 pm

Hej på er. Dessa bilder har varit ute förut under Bennys Tivoli - Romme - Här är bilderna igen från slutet av 90 talet - där ni kan se hur vagnen såg ut då. Han använde den fina skylten som tak, fram över vagnen. På första bilden är den till vänster i bild, och på den andra bredvid lastbilen Winner till vänster.

Bild

Bild
MVH
T I V O L I - T O B B E

Looping Starship
Kontakt:

Inläggav Looping Starship » mån dec 15, 2008 11:47 am

Fortsätt berätta om UFO. Den är väldigt intressant den karusellen! Vet någon vad som hnde med tillverkaren? Har ni fler foto ni sitter på?
Intamin Looping Starship 4-ever!

Gunnarsnöjesfält
Kontakt:

Inläggav Gunnarsnöjesfält » mån dec 15, 2008 11:52 pm

Hej!
Peter Jansson köpte KINA VAGNEN från Lunds Tivoli i Norge.
Då var fasaden renoverad för 50.000:- sa Peter.
mvh Gunnarstivoli

willy

Inläggav willy » sön dec 21, 2008 10:29 pm

.

Återgå till "90-tal"