Axels Tivoli Ronneby 1999 "Tosia Bonnadan"

cridde
Kontakt:

Axels Tivoli Ronneby 1999 "Tosia Bonnadan"

Inläggav cridde » fre feb 15, 2008 1:24 pm

Axels Tivoli som vanligt på tre platser i Ronneby under marknaden Tosia Bonnadan i Ronneby andra helgen i juli 1999.
Den stora karusellen "Indiago" var på plats för första och enda gången, liksom en rad andra attraktioner.
Här har jag fångat en del...
/Cridde

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 cridde, redigerad totalt 0 gånger.

cridde
Kontakt:

Re: Axels Tivoli Ronneby 1999 "Tosia Bonnadan"

Inläggav cridde » fre feb 15, 2008 2:29 pm

Som vanligt i Ronneby på den tiden var det både Leif och Tommys avdelningar, eller rättare sagt, 1999 var det Pierre. Tror det var någon inlånad sak, men vet inte från vem eller vart den tog vägen.
Någon som vet?
Hälsningar Cridde

Andreas H
Kontakt:

Inläggav Andreas H » fre feb 15, 2008 7:51 pm

Mycket fina bilder :D
Tivoli! Probobly the best hobby in the world!

Looping Starship
Kontakt:

Inläggav Looping Starship » mån feb 18, 2008 2:08 pm

CRIDDE!

Jag gissar också hårt på din teori om att denna var inlånad! Har aldrig sett den innan eller ens hört om den. Det enda jag kan säga är att det är holländska Mondial som gjort den. En kombination av en flygande matta och top spin skulle man kunna säga. (Gondolen slog aldrig runt dock)

Känns som att den är inlånad då den med all säkerhet varit ett jäkla monster att dra runt på och bygga!

// Robban
Intamin Looping Starship 4-ever!

zorro
Kontakt:

Inläggav zorro » tis jul 22, 2008 6:35 am

Looping Starship skrev:CRIDDE!

Jag gissar också hårt på din teori om att denna var inlånad! Har aldrig sett den innan eller ens hört om den. Det enda jag kan säga är att det är holländska Mondial som gjort den. En kombination av en flygande matta och top spin skulle man kunna säga. (Gondolen slog aldrig runt dock)

Känns som att den är inlånad då den med all säkerhet varit ett jäkla monster att dra runt på och bygga!

// Robban

Hej

Den var inlånad av en kille som hade ett gigantiskt pariserhjul och reste runt i europa, kommer verken ihåg namn eller land.

Det var ett jäkla jobba att dra runt på den, den var nämligen inte byggd på något släpchassi.
Man fick lyfta ner alla delar från lastbilen för att sedan vattenfylla dom.
Tror att det var totalt 4 vagnar, varav en som dom inte använde... den med fasaden och övrig rekvisita.

Återgå till "90-tal"