Cederholms Tivoli - Norge 1999

Användarvisningsbild
Per
Kontakt:

Re: Cederholms Tivoli - Norge 1999

Inläggav Per » lör feb 16, 2008 10:57 pm

Billederne er leveret af http://www.tivolisjov.dk :lol:
Tivoli Hilsner.
Per
http://www.Tivolisjov.dk

Looping Starship
Kontakt:

Inläggav Looping Starship » mån feb 18, 2008 2:20 pm

haha, shaker dance har man haft roligt många gånger i :lol:
Intamin Looping Starship 4-ever!

Ramba_zamba
Kontakt:

Inläggav Ramba_zamba » tis mar 25, 2008 10:53 am

vet någon vad shaker dance tagi vägen???

Looping Starship
Kontakt:

Inläggav Looping Starship » tis mar 25, 2008 3:45 pm

Den såldes säkerligen, men jag vet dock inte vart?
Intamin Looping Starship 4-ever!

jktobbe
Kontakt:

Inläggav jktobbe » ons mar 26, 2008 7:08 pm

ä det ingen som vet vart bilderna e tagna någonstans? mvh tobbe

mackan
Kontakt:

Inläggav mackan » fre apr 17, 2009 2:13 am

hej.

shakern sålde vi till frankrike, finns filmer på den på youtube http://www.youtube.com/watch?v=CCqvcRT_9h8 , dem har dock målat om den rätt mycket, men en helt underbar fin karusell.
och angående vilken plats de är så måste jag nog säga att de är 2 olika, den översta bilden vet jag inte, men dem sista är nog från gjöviks marknad.
vem är det som har sådana fina bilder utav tivolit, någon jag känner till?

mvh.markus cederholm

Karusellskotare

Inläggav Karusellskotare » fre apr 17, 2009 8:12 am

Det är sant! Jag är en av yngre forumanvändare, jag har alltid varit nyfiken på denna tivolit...hur stort det är, vad har för karuseller osv..finns det fortfarande på ambulerande delen eller har dom valt att stå still på en plats?

Tommy, Är det allt bra med dig då? Det var en tag sedan när vi sågs i Landskrona med Tonys Avdelning.

mackan
Kontakt:

Inläggav mackan » fre apr 17, 2009 11:40 am

Tommy skrev:Hej Markus
Bilderna har jag fått av en kompis i Danmark som i sin tur har fått de från Norge.
Det är lite dåligt med bilder på Cederholms storhetstid på forumet, är det möjligen så att du ligger på en del bilder. Tror inte alla yngre forumanvändare vet riktigt hur stort och fint Cederholms Tivoli var en gång.

Ha det gott

Hej.

ja jag ska se vad jag kan skrapa fram, finns en del bilder i byrån.
Ja det var rætt stort på sin topp en gång i tiden, med fint material.
kænde/kænner du min far Tommy eller?

laffen
Kontakt:

Inläggav laffen » fre apr 17, 2009 10:28 pm

hei
er ganske sikker på at bildene fra shaker dance er fra gjøvik gård (gjøvikmarken) ser ut som det er eriks skytebane som sircus jobbet i står ved siden av shaker dance er ikke sikker på om de andre bildene er fra gjøvik jeg burde vel vite det har vel vært på gjøvikmarken siden jeg var ca 8 år er 49 nåså .grunnen til at jeg er ganske sikker på at bildene av shaker er fra gjøvik er at jeg kjenner igjen gartnerhuset og fabbrikken bak karusellen bode loopen og bilbanen har stått på denne plassen ,også bilbanen til barthels tivoli sto oppstilt her .da var vel cederholms en innhopper de hadde vel med seg orbitern og swingaroonden det første året så tok vel cederholms over hele gjøvikmarken og siden cederholms tok over gjøvikmarken så har det vel blit en av de største markene i norge. Takk for mye moro og mange fine minner fra gjøvikmarken selv om jeg har jobbet for et annet tivoli så er vel cederhoms et av de fineste . et spørmål, er det bare polakker og øst eurpere som jobber på tivoline nå. ikke at det er noe galt med det. men før så var det veldig fint miljø blant tivoli folk samme hvilket tivoli vi kom fra
mvh laffen

mackan
Kontakt:

Inläggav mackan » lör apr 18, 2009 12:29 am

laffen skrev:hei
er ganske sikker på at bildene fra shaker dance er fra gjøvik gård (gjøvikmarken) ser ut som det er eriks skytebane som sircus jobbet i står ved siden av shaker dance er ikke sikker på om de andre bildene er fra gjøvik jeg burde vel vite det har vel vært på gjøvikmarken siden jeg var ca 8 år er 49 nåså .grunnen til at jeg er ganske sikker på at bildene av shaker er fra gjøvik er at jeg kjenner igjen gartnerhuset og fabbrikken bak karusellen bode loopen og bilbanen har stått på denne plassen ,også bilbanen til barthels tivoli sto oppstilt her .da var vel cederholms en innhopper de hadde vel med seg orbitern og swingaroonden det første året så tok vel cederholms over hele gjøvikmarken og siden cederholms tok over gjøvikmarken så har det vel blit en av de største markene i norge. Takk for mye moro og mange fine minner fra gjøvikmarken selv om jeg har jobbet for et annet tivoli så er vel cederhoms et av de fineste . et spørmål, er det bare polakker og øst eurpere som jobber på tivoline nå. ikke at det er noe galt med det. men før så var det veldig fint miljø blant tivoli folk samme hvilket tivoli vi kom fra
mvh laffen

ja bilderna är från gjövik.
det har mest varit polacker som jobbat dem senaste åren, och sedan rumäner, även ungrare och någon moldav.
nu har även Lunds tivoli många fillipiner som jobbar så det varierar mycket efter åren.

Användarvisningsbild
andeman
Kontakt:

Inläggav andeman » ons apr 22, 2009 11:51 am

Cederholms tivoli. Där har jag minnen från när jag var liten (slutet på 90-talet). Kommer ihåg att jag var skitsur för att jag var för liten för att åka Shaker Dance. Så jag fick aldrig chansen att åka den. Den fanns i Staffanstorp till 2002 har jag för mig. Kommer ihåg att jag frågade en arbetare varför Shaker Dance inta fanns med. Han svarade att det hade hänt en olycka. Att en flicka hade trillat ur den och skadat sig så att den var på lagning. Är detta sant?? :?:
Mina bilder_:......Full upplösning https://www.flickr.com/photos/67588928@N04/

mackan
Kontakt:

Inläggav mackan » tor apr 23, 2009 1:35 am

andeman skrev:Cederholms tivoli. Där har jag minnen från när jag var liten (slutet på 90-talet). Kommer ihåg att jag var skitsur för att jag var för liten för att åka Shaker Dance. Så jag fick aldrig chansen att åka den. Den fanns i Staffanstorp till 2002 har jag för mig. Kommer ihåg att jag frågade en arbetare varför Shaker Dance inta fanns med. Han svarade att det hade hänt en olycka. Att en flicka hade trillat ur den och skadat sig så att den var på lagning. Är detta sant?? :?:

tjena andeman.

aj de var synd att du aldrig fick prövat den, trevlig karusell.
angående varför vi inte har den längre är absolut inte för en person skulle ramlat ut för den, för de har aldrig hänt någon olycka på våran shaker dance.
Den riktiga anledningen var för den funka bara några år, sen var de inte så många som ville åka den, den var nog lite för "tuff" för dem flesta i publiken på våra platser, så vi sålde den till frankrike.

mvh. mackan

Användarvisningsbild
andeman
Kontakt:

Inläggav andeman » tor apr 23, 2009 8:53 am

mackan skrev:
andeman skrev:Cederholms tivoli. Där har jag minnen från när jag var liten (slutet på 90-talet). Kommer ihåg att jag var skitsur för att jag var för liten för att åka Shaker Dance. Så jag fick aldrig chansen att åka den. Den fanns i Staffanstorp till 2002 har jag för mig. Kommer ihåg att jag frågade en arbetare varför Shaker Dance inta fanns med. Han svarade att det hade hänt en olycka. Att en flicka hade trillat ur den och skadat sig så att den var på lagning. Är detta sant?? :?:

tjena andeman.

aj de var synd att du aldrig fick prövat den, trevlig karusell.
angående varför vi inte har den längre är absolut inte för en person skulle ramlat ut för den, för de har aldrig hänt någon olycka på våran shaker dance.
Den riktiga anledningen var för den funka bara några år, sen var de inte så många som ville åka den, den var nog lite för "tuff" för dem flesta i publiken på våra platser, så vi sålde den till frankrike.
mvh. mackan

Vad bra! Har funderat på det här länge. Nu behöver jag inte undra längre. Har däremot sett filmer på den på youtube "onride" och "offride". Fräck sak. 8)
Mina bilder_:......Full upplösning https://www.flickr.com/photos/67588928@N04/

Återgå till "90-tal"