Forumet kommer att läggas ned !

Moderatorer: Tobbe H, Admin

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Forumet kommer att läggas ned !

Inlägg av Tobbe H » ons aug 22, 2018 4:26 pm

Nordiskt Tivoliforum kommer att stängas ned den 20190514.
pga bristande intresse. mm.
Känns onödigt att betala för något som ingen använder längre.
Tack för dessa 11 år med massor av härlig tivoli info.
I dessa tider går det inte för ett litet forum att konkurera med jätten Face Book.
Det finns flera bra grupper där som ni kan bli medlemmar i.

Mail:

Hej Torbjorn

Vi bekräftar att ditt webbutrymme för domänen tivoliforum.eu har sagts upp.

Webbutrymme kommer att raderas den 2019-05-14. Ditt webbutrymme kommer att fortsätta vara fullt funktionellt fram till utgångsdatumet. Kontakta vår support om du vill flytta din domän till en annan leverantör, så att vi kan hjälpa dig att göra flytten så smidig som möjligt.

Om du har sagt upp mindre än 30 dagar innan förnyelsedatumet så har abonnemanget redan förnyats ytterligare ett år. Kontrollera ifall du har några utestående fakturor.

Om du skulle ångra ditt beslut, så kan du häva din uppsägning i webbutrymmets kontrollpanel fram till det datum som det är 30 dagar kvar till utgångsdatumet.

Ditt webbutrymme kommer att raderas på utgångsdatumet. Glöm inte att göra en backup på alla data som du vill behålla innan 2019-05-14.

Tack för att du använder våra tjänster. Om du har några frågor, så kan du kontakta vår chattsupport dygnet runt på one.com/chat eller nå oss via e-post på: support@se.one.com

Kontakta vår support genom att svara på detta e-postmeddelande om du har några frågor. Vi beklagar att du har valt att säga upp ditt webbhotellsabonnemang för domänen tivoliforum.eu. Vi hoppas att du varit nöjd med våra tjänster och att vi får chansen att välkomna dig tillbaka som kund i framtiden.

Med vänlig hälsning
One.com

mvh
Tobbe
MVH
T I V O L I - T O B B E

wincent
Kontakt:

Re: Forumet kommer att läggas ned !

Inlägg av wincent » ons aug 22, 2018 11:07 pm

Väldigt synd! Men vi får flytta vidare till Facebook :D

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Tobbe H » tor aug 23, 2018 9:03 pm

Då några frågat mig , kanske jag formulerade mig fel. Jag har inget bristande intresse för tivoli, det är ett av mina största, utan jag menar folk med bristande intresse, som bara går in och läser men inte skriver/lägger upp bilder. (har diskuterats förut) Kan ju ändå säga att det är ganska många som är inne på forumet per dag. Jag ser ju vilka det är om jag vill. Ip nr mm. och det är ganska mycket tivolifolk. (Trevligt ändå).
Få ser hur det känns nästa år, om det finns anledning att ha forumet kvar.

Ha det gott !
MVH
T I V O L I - T O B B E

Kontakt:

Inlägg av Ville » tor aug 23, 2018 10:45 pm

Hej Tobbe. Jag hoppas du tänker om, det är en stor kulturskatt som ligger här.
Har själv försökt att bidrag med det jag kan. Tyvärr har bla "photobucket maffian" gjort att det har blivit dåligt med bild bidrag på slutet.
M.v.h. Ville

jonte
Kontakt:

Inlägg av jonte » mån aug 27, 2018 12:49 pm

Detta är ganska trist men jag förstår dig Tobbe. Vi var många i starten som gilla detta men en del ville inte vara med FB tog över jag starta en sida där som kanske gjorde att intresset för denna sida blev borta. (är inte med där) Men jag har försökt och få ut saker men ingen er eller få intresserad av annat än Axels då blir det lite tokigt då alla dom småpojkarna som tror att Axels har hittat på det med resande tivoli. Utan alla gamla tivoli så har det inte varit något har ingenting mot Axels men dom var inte först. Många tog bort sina bilder och kommentarer jag har försökt från oss i Norge och dela men ingen intresse bara var den och den karusellen från Axels är nu har Mazeppa sluta dela platser och jag förstår han. Totalt i Norden är det 59 tivoli och detta heter NORDISK TIVOLIFORUM inte fan clubben til Axels. Någon som vet att vi har tivoli på Island kanske inte Norden men ändå. Sitter på massa bilder men inte fan jag delar dom här då ingen är intresserad jo kanske någon.
Skogs Nöjesfält
Rolles Tivoli
Max Tivoli
Egedes tivoli
Allans Tivoli
Thomas Tivoli
Hugos Tivoli
Berglunds Tivoli (var väl tre Avdelningar som störst)
Skandinavisk Tivolipark
Scandinavian Tivoli
Italiano Tivoli
Bergströms tivoli
Barne Tivoli Norge
Alexx Tivoli Norge
Lunds Tivoli Norge
Europa Tivoli
Festival Tivoli
Alfs Tivoli Norge

Ja och alla andra som rest och reser med karuseller runt om i Norden.

Tack för mig och tack till Tobbe som har orkat ed detta i så många år. trist är det men jag fqttqr varför.
Jonte Yonteria.

ssa 98
Kontakt:

Inlägg av ssa 98 » fre aug 31, 2018 8:41 pm

Hej mycket trist jag kommer lägga in bilder på min vagn som jag ska renovera nu i vinter och till våren och kommer bilder till sommaren när jag är ute på camping och olika platser och tar bilder på tivoli :D :D på tal om det du betalar för att hålla forumet uppe skulle inte vi som vill ha forumet kvar lägga lite pengar för att bevara detta fina forumet Med vänlig hälsning alex :D :D :D :D

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Tobbe H » lör sep 01, 2018 10:01 pm

ssa 98 skrev:Hej mycket trist jag kommer lägga in bilder på min vagn som jag ska renovera nu i vinter och till våren och kommer bilder till sommaren när jag är ute på camping och olika platser och tar bilder på tivoli :D :D på tal om det du betalar för att hålla forumet uppe skulle inte vi som vill ha forumet kvar lägga lite pengar för att bevara detta fina forumet Med vänlig hälsning alex :D :D :D :D
Det kostar mig ca 500:- om året, inte mycket egentligen, men på 11 år har jag lagt ut ca drygt 5000:-. Finns det något intresse för några att vara med och betala för hemsidan, så får den gärna vara kvar. Jag funderar lite på saken !
MVH
T I V O L I - T O B B E

wincent
Kontakt:

Inlägg av wincent » lör sep 08, 2018 7:17 pm

Kan gärna betala en slant för att bevara detta fina forum! :)

BosseU-a
Kontakt:

Inlägg av BosseU-a » sön sep 09, 2018 11:24 am

Jag också

wincent
Kontakt:

Inlägg av wincent » ons sep 12, 2018 8:21 pm

Fundera på hur du vill göra med forumet sen, så får vi som vill behålla forumet swisha dig en slant! ☺

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Tobbe H » fre sep 14, 2018 9:49 pm

Jag har funderat fram och tillbaka om Forumet. Några har hört av sig här och på Mailen.
Forumet har ju som sagt ganska många besökare varje dag, och det är ju en liten Tivoliskatt i sig själv, även
om inte det delas lika mycket bilder/åsikter nu, som i början.
Så oavsett alla F.B forum, har jag nu bestämt mig att låta det får vara kvar. Och vill någon lämna ett bidrag i april
2019 så är det välkommet, då årsavg. skall betalas.

Hej Torbjorn

Vi har mottagit ert meddelande angående att ni ångrar uppsägningen av ert abonnemang (tivoliforum.eu). Vi har tagit bort uppsägningen och abonnemanget fortsätter som vanligt efter reglerna i våra affärsvillkor.

Vi tackar för att ni önskar att bibehålla ert abonnemang hos One.com.

Med vänlig hälsning
One.com
MVH
T I V O L I - T O B B E

PeterB
Kontakt:

Inlägg av PeterB » tis sep 18, 2018 9:53 am

Hej Tobbe!
Fixa till ett Swish-nr så man kan bidra till forumet.
Med vänlig hälsning
Peter

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Tobbe H » tis sep 18, 2018 7:56 pm

PeterB skrev:Hej Tobbe!
Fixa till ett Swish-nr så man kan bidra till forumet.
Med vänlig hälsning
Peter

För den som vill swisha, är det på mitt mobil nr: 0705456807

Tack för att ni visar intresse !
MVH
T I V O L I - T O B B E

PeterB
Kontakt:

Inlägg av PeterB » ons sep 26, 2018 4:00 pm

Hallå Tobbe!
Då har jag Swishat ett bidrag till den fortsatta forumdriften. Hoppas nu att fler gör detsamma.
Med vänlig hälsning
Peter

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Tobbe H » ons sep 26, 2018 6:01 pm

PeterB skrev:Hallå Tobbe!
Då har jag Swishat ett bidrag till den fortsatta forumdriften. Hoppas nu att fler gör detsamma.
Med vänlig hälsning
Peter
Tackar o Bockar för det ! Forumet lever vidare....
MVH
T I V O L I - T O B B E

Skriv svar