Snaggen Hugosson

Moderatorer: Tobbe H, Admin

strand
Kontakt:

Snaggen Hugosson

Inläggav strand » sön mar 03, 2013 10:27 am

Hej,
hörde att Snaggen skulle vara tillbaka i Sverige sedan något år,och nu resa på marknader och beckna nåt krafs. Är det riktigt,
och vad har han då att bjuda på ? Någon som vet ??? Han skulle visst bo i Örebro, men han är ju rörlig.
Skulle vara intressant att veta. Kakadu lär väl aldrig återuppstå.

strand
Kontakt:

Re: Snaggen Hugosson

Inläggav strand » sön apr 14, 2013 6:50 pm

Är det verkligen ingen som vet något om Snaggen ??? Märkligt isåfall,är han hemkommen från Thailand nu ?

Guy
Kontakt:

Inläggav Guy » mån apr 15, 2013 3:37 pm

Jag såg han på Malmköpings marknad ifjol men de va så mycke folk som handlade av han så jag ville inte störa, kommer inte ihåg vad han beknade förnåt.

strand
Kontakt:

Inläggav strand » tis apr 23, 2013 6:20 pm

Kollade på nätet nu och såg att han reste med nåt thailändskt tjack. Torkade blommor eller pappersblommor ? Tyckte det såg ut som de där "blommorna" som fanns i vissa skjutbanestånd på tivolit och som man vann om man sköt sönder hållaren som blomman stod i ? Snaggen hade ju eget tivoli en tid på 70-talet, kanske reliker från den tiden ?
Någon som vet hur det ligger till med den saken ? Snaggen har kanske hittat någon verklig panggrej att beckna, påhittig har han ju alltid varit.

strand
Kontakt:

Inläggav strand » ons aug 14, 2013 6:43 pm

Snaggen har lämnat jordelivet, han dog den 14 juli 2013. Alltså för precis en månad sedan.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » fre aug 16, 2013 6:46 pm

Snaggen var med ett år på Øvrevoll i Norge. Øvrevoll galoppbana har nåt som heter hattparaden alla fina fruar kommer med hattar. Snaggen rigga upp ett chokladhjul som kanske sett sina besta dagar och vinsterna var kanske inte helt ok Snaggen satte i gång i vanlig stil. Dom fina damerna hade inte sett nåt sånt så dom satsa pengar och Snaggen snurra på hjulet och snacka på. En del vann choklad men dom tyckte den var vit då svara Snaggen att den var Fransk så den skulle vara så att det var Marabou det hade inte med saken gøra. Om detta kan vara sant vet jag inte men en som sa detta till mig som var på plats. Han sa att Snaggen kunde ha lotteri utan vinster det funka det med sa han. Ja så var det på den tiden. :D
Jonte Yonteria.

strand
Kontakt:

Inläggav strand » tis aug 20, 2013 6:58 pm

Minns en händelse på Kivik ,det var i mitten på 60-talet. Snaggen hade kommit i delo med Evert av någon anledning, det sades sedan att han utmanat honom. Men du milde vad juling han fick, har nog aldrig sett någon få så mycket stryk. Men dan efter stod han på paraden och rappade som vanligt......................Bara en stolle skulle väl komma på tanken att utmana Evert, men Snaggen var väl inte rädd om sitt utseende ?

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » fre aug 23, 2013 9:52 pm

Kul med såna här historier från den gamla tiden. Jag håller på med en del gamla saker som kommer under hösten och vintern som en har berättat för mig en del så otroliga så man får ont i magen av skratt. Har en kul sak dom hade några fyllskallar som krascha spöket till Skoghs en del figurer gick i delar då fixa grabbarna en GB glass gubbe och satte in i spöket funka det med.
Jonte Yonteria.

Kontakt:

Inläggav Ville » lör aug 24, 2013 11:40 pm

Om jag inte minns helt fel så var det fler än 1 glassclown i spöktåget, typ nästan hela åkturen. Jag har för mig att en tur tog 36 sekunder.
Reste inte det här spöket med Björkmans också eller var det ett annat spöke?

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » mån aug 26, 2013 6:32 pm

Jo riktigt det.
Jonte Yonteria.

strand
Kontakt:

Inläggav strand » tor aug 29, 2013 11:32 am

Någon som minns Ryssen från Eksjö som reste i många år ?

Återgå till "Ordet är fritt"