Leo Lindfors. Vad hette variten o-s-v

Moderatorer: Tobbe H, Admin

strand
Kontakt:

Leo Lindfors. Vad hette variten o-s-v

Inläggav strand » fre jul 01, 2011 5:35 pm

När jag reste på marknader i mitten på 60-talet,var jag bl.a. på Våxtorps marknad. Där kom jag sent på kvällskröken i lag med Leo Lindfors och några andra,som hade sitt varitétält där.
Vad hette tivolit han reste med och vad hette varitén där han uppträdde ? I hans vagn kom jag att sitta på en låda där han hade sin jättepyton,men det visste jag inte innan !!!
Vilka reste Leo tillsammans med,någon som minns ? Finns någon av dem i livet ? Tacksam för alla intressanta upplysningar om detta !
mvh / Strand

strand
Kontakt:

Re: Leo Lindfors. Vad hette variten o-s-v

Inläggav strand » sön jul 03, 2011 7:23 pm

Måste ju finnas någon som kan berätta mer om Leo ?

strand
Kontakt:

Inläggav strand » tis okt 11, 2011 4:55 pm

Finns här då ingen som minns Leo ???

jim
Kontakt:

Inläggav jim » tor dec 15, 2011 10:50 pm

Hej lite info om leo .Leo var i våxtorp med calle gustavson. Vilka som var där Leo hans sambo sonja(manjana)max lejon (utbrytarkung) varieten hätte cavalcad.Leo hadde på 50 talet cirkus variete med björnar o apor med sin kolega backman. leo reste med egen variete till slutet av 70. Hans sista projekt i början av 80 talet cirkus leoni tillsamans med sverdslukaren elbuffo. Dom som finns i dag är max lejon o sonja .

strand
Kontakt:

Inläggav strand » fre dec 30, 2011 11:29 am

Tack Jim för upplysningar, det var mycket intressant ! Leo måste ha varit mycket gammal då han la av med resandet ?
De andra Sonja och Max lejon, vet du var de finns ? Och Calle Gustavsson ?
Jag har hört att Leo ska ha fötts i en cirkusvagn i Malmö, är det riktigt ? Sen levde han då hela sitt liv som resande i cirkus- och varitébranschen, ganska många år !

Återgå till "Ordet är fritt"