SAKNADE BILDER !!!

Moderatorer: Tobbe H, Admin

mazeppa
Kontakt:

Re: SAKNADE BILDER !!!

Inläggav mazeppa » sön sep 19, 2010 10:24 pm

willy skrev:hallo du er inne på något. det er så her kvellana skall vara på forumet. må det till drastiga saker for att det hender något her
mvh willy

Menar du mina förslag?

Robin
Kontakt:

Inläggav Robin » sön sep 19, 2010 11:18 pm

Hej på er - tivolisnyltaren igen.
Jag ska berätta att i min stad känner jag ingen som är Tivoli intresserad, men har bekanta runt om i sverige
som är det, och uppskattar verkligen forumet.
Så det är inte så vanligt med folk att dom är intresserade av tivolin, ännu mindre att folk, går runt och fotograferar dom.
Men dom få som tar kort och lägger ut här på forumet - gör ett jättejobb, har jag verkligen förstått - så även
om man inte får respons/gehör för sitt jobb här, kan jag lova att det verkligen uppskattas med tivolibilderna -
Jag ser ju vilka som jobbar mest: Tommy, Tobbe, Cridde, Tony + några mer, ni är verkligen en tillgång för forumet,
och visst står det ibland under bilderna. fina bilder, najs bilder mm. vilket också kan bli väldigt tjatigt.
Personligen tycker jag mest om dom äldre bilderna, som man känner igen, som grabb, när tivolina besökte staden.
Kanske mer folk skriver trevliga kommentarer nu, till bilderna då man nu måste registrera sig för att
se dom. Åter igen, lägg tillbaka dom fina bilderna som försvann. Hos mig, och mina bekanta gick telefonen varm ett tag
då man märkte att bilderna var borta. och hoppas ingen tog illa till sig av mitt förra inlägg, som jag fortfarande står för.

MVH

Tivolisnyltaren

Guy
Kontakt:

Inläggav Guy » sön sep 19, 2010 11:20 pm

Kanske var det dom borttagna bilderna som gjort att det blivit mer inlägg. Då kommer ett förslag från mig sätt in bilderna igen på Forumet under hösten o vintern så kommer det säkert en massa inlägg för vi saknar era Bilder o inlägg. MVH Guy.

jonte
Kontakt:

Inläggav jonte » mån sep 20, 2010 1:45 am

Hallå och hej på er. Ser att forumet fått en del nya medlemmar och kul det. Tobbe skriver om det att nu då man måste regga sig før att kunna se bilder och annat så har det kommit fler medlemmar skriver han. Ser också att dom nya medlemmarna i alla fall en del av dom skriver att dom tycker vi barnsliga och dom besvikna på att dom inte kan se en del bilder b.l.a mina bilder. I sommar har jag kørt ca 150 mil før att ta bilder som har postats på forumet en del av dom bilderna har inte fått en kommentar men 145 personer har tittat på dom i alla fall alltid något (Åkrestrømmen) Så vi blir också besvikna.

Jag har också ordnat bilder på:Lunds Tivoli,AllansTivoli,Thomas Tivoli,Scandinavian,Alf Smith,Egedes Tivoli,Hugos Tivoli och lite annat från Norge. Men kul det, har också førsøkt och få lite mera liv på forumet i alla fall på vintern på sommaren så reser jag så då blir man inte så aktiv. Nåja nog om detta men har en liten fråga till alla nya medlemmar som klagar på att en del bilder blivit borta. Vad var Ni då bilderna fanns på forumet och varfør reggade ni inte Er då?. Var Ni bara in och tittade på bilderna?.Ingen av Er nya har kommenterat en enda bild på detta forum utan bara skrivit i denna tråd att vi dumma vi som tagit bort bilder. Nu så finns det en del bilder från mig på forumet så allt inte borta. Men om ni har ett intresse av detta så se på han Ville som skriver och frågar och Guy som svarar om Hallbergs. Ganska intressant och se på alla frågor den killen har och alla svar. Mycket mera intressant det ,før jag bryr mig inte om ett tivoli kommer med den blå,gula.eller grøna Waltzern till skillingaryd eller skurup eller vad dom nu kan vara i Sverige,Norge,Finland eller Danmark. Men det blev ju i alla fall lite liv på forumet eller hur? :wink:
Jonte Yonteria.

Robin
Kontakt:

Inläggav Robin » mån sep 20, 2010 6:05 am

Sist jag skrev ett inlägg fick jag ett meddelande, som jag svarar på här, även om det inte
har med denna tråd att göra.

Nej - jag är inte pensionär än - något år kvar.
Nej - jag heter inte Robin - det är namnet på mitt barnbarn, som jag tyckte var kul att använda.
Nej - jag har aldrig jobbat på tivoli,, men när jag och mina vänner var grabbar, så var vi på alla tivolin som besökte staden
och nu är dom vännerna spridda över landet.
Nej - jag har själv inga gamla bilder på tivoli - då jag inte ägde någon kamera när jag var grabb.

Ursäkta att jag svarade här, men jag är inte hundra, på hur datorer och hemsidor fungerar än,
men jag lär mig, sakta men säkert.

MVH
Tivolisnyltaren

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » mån sep 20, 2010 7:09 am

Nej det gör inget att du svarade här
Bara intressant att få lite info. om medlemmarna och kul att du gillar tivoli som oss andra.
Men det finns en "knapp" i meddelandemappen där det står: Besvara som du kan skriva direkt till den som frågade.
MVH
T I V O L I - T O B B E

Fjunten
Kontakt:

Inläggav Fjunten » mån sep 20, 2010 10:29 am

Nu ska jag hälla på mer bensin på detta.. Varför inte utesluta dom som inte gör ett inlägg eller lägger in bilder på ett tag. T.e.x ett år eller halv år.
mvh fjunten.

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » mån sep 20, 2010 10:52 am

Fjunten skrev:Nu ska jag hälla på mer bensin på detta.. Varför inte utesluta dom som inte gör ett inlägg eller lägger in bilder på ett tag. T.e.x ett år eller halv år.
mvh fjunten.

Kanske bättre att rensa bland medlemmarna. Många regga sej typ för 2-3 år sen. Sen aldrig kommentar eller lägger in bilder. Ifos kan det finnas personer som inte har tillgång till data/kamera.
Kanske Tobbe ska maila ut till samtliga medlemmar. Typ : "om ni vill vara med på forumet så måste ni vara mer aktiva, Annars tar vi bort er"
Men personligen tycker jag att alla ska ta rätt att får vara med.

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » mån sep 20, 2010 4:26 pm

mazeppa skrev:
Fjunten skrev:Nu ska jag hälla på mer bensin på detta.. Varför inte utesluta dom som inte gör ett inlägg eller lägger in bilder på ett tag. T.e.x ett år eller halv år.
mvh fjunten.

Kanske bättre att rensa bland medlemmarna. Många regga sej typ för 2-3 år sen. Sen aldrig kommentar eller lägger in bilder. Ifos kan det finnas personer som inte har tillgång till data/kamera.
Kanske Tobbe ska maila ut till samtliga medlemmar. Typ : "om ni vill vara med på forumet så måste ni vara mer aktiva, Annars tar vi bort er"
Men personligen tycker jag att alla ska ta rätt att får vara med.

Det kan jag direkt säga: att alla är välkomna på Forumet, vare sig man lägger ut bilder/kommenterar eller inte.
Man ska inte vara tvingad till någonting, bara för att man vill se tivolibilder.
MVH
T I V O L I - T O B B E

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » mån sep 20, 2010 6:07 pm

det akn jag hålla med om. Att alla är välkomna. men hur ska de hela lösas..?

willy

Inläggav willy » mån sep 20, 2010 7:09 pm

fjunten. det var ett bra forslag, men det er tydligen omøjligt att rubba tobbe. men dom vill vel ikke høra på deres medlemmer det er tråkigt. da får det bara bli som det erå till lycka med det mvh willy :cry: :cry: :cry: :cry:

BosseU-a
Kontakt:

Inläggav BosseU-a » mån sep 20, 2010 8:24 pm

Nu har man hamnat på lekis, det här är på sandlådenivå. Hur gamla är ni egentligen? Det är ungefär som "Får jag inte se din så får du inte se min". Pinsamt av vuxna människor.

Fjunten
Kontakt:

Inläggav Fjunten » tis sep 21, 2010 3:47 pm

Iden var att alla ska kunna se bilder och så. Det jag mena var att är man inte aktiv så ska man inte vara medlem. mvh fjunten

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » tis sep 21, 2010 4:51 pm

Så är aktiva har inga medlemmar varit på flera flera veckor.. Sen har vi fått ännu fler medlemmar.. Bäst att sluta fjanta oss med detta. Snart lämnar dom nya medlemmarna oss när dom ser hur vi beter oss!

willy

Inläggav willy » tis sep 21, 2010 8:14 pm

hallo. førstår ikke helt vad du menar med det førsta du skriver om aktiva. mvh willy

Återgå till "Ordet är fritt"