SAKNADE BILDER !!!

Moderatorer: Tobbe H, Admin

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

SAKNADE BILDER !!!

Inläggav Tobbe H » lör sep 18, 2010 6:14 pm

På flera trådar/Inlägg saknas det bilder pga. att några medlemmar tycker det är för dåligt gensvar/fart på forumet, och
att det är för få som lägger upp bilder, vilket dom har rätt i, men för att visa att dom tröttnat, har dom tagit bort alla sina
inlägg och fina bilder, så vi inte kan se dom, vilket inte gör saken bättre. Men det är medlemmarna som gör forumet , inget jag kan göra något åt - alla får göra som dom vill.
Så är läget - då det är flera som undrat vart bilderna tagit vägen.
MVH
T I V O L I - T O B B E

Guy
Kontakt:

Re: SAKNADE BILDER !!!

Inläggav Guy » lör sep 18, 2010 7:16 pm

Guy här. Jag tänker i dagsläget inte ta bort mina inlägg, jag tycker att det är fel att plocka bort kort som jag fått låna utav gamla tivolikompisar. Jag vet inte hur man ska få ett bättre fungerande Forum. Vi kan ta mig som exempel jag blev medlem 17 nov 2008, mitt första inlägg kom 22 mars 2009, mitt fösta bildinlägg 9 okt 2009 altså nästan ett år efter jag blev medlem. Vi kan ju inte tvinga folk att svara på inlägg däremot kan vi gemensamt försöka komma fram till något vettigt. Vi tar mina bilder som exempel det finns säkert 50 personer som jag reste med under min tid med Hallbergs Tivoli 2 stycken har svarat, därför är det extra kul när nån därute svarar. Jag har ju lovat att försöka svara så gott jag kan på alla frågor som ni ställer. En sak till det finns säkert många i Forumet som inte har så lätt att hantera en dator men vuxenskolan har kurser för nybörjare, se på mig det är aldrig försent att lära sig. MVH Guy.

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » lör sep 18, 2010 10:06 pm

Nu får vi nog lugna ner oss!
Känns som att folk smutskastar varandra! Det är bättre att vi alla hjälps åt. Stöttar och peppar varandra. Tyvärr är det kanske inte alla som kan eller har möjlighet att ta bilder eller/och lägga in. Jag har tyvärr inte haft så mkt tid denna sommaren att ta bilder. Men jag är inne daligen och kommenterar och ställer frågor. (nästan iallafall).
En stor eloge till dom som lägger upp bilder "från förr".
jag ska försöka få tag i mina 3 kusiner som jobbade hos Cederholms och Christers på 80-talet. Dom lär ha minnen och säkert bilder från 80-talet.

Hoppas att vi kan hålla forumet levande. Det verkar vara uppskattat bland tivoliföretagen att vi detta forumet. Iallafall dom jag har pratat med.

Så alla! Vi stöttar och peppar varandra!

Ha de bäst mina tivoliintresserade forumvänner!

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » sön sep 19, 2010 1:55 pm

Jag kan ju också säga att jag sparar alla fina bilder som läggs ut på forumet (vilket jag vet flera gör) - så hade jag tid och ork skulle jag lägga tillbaka
alla bilder, men det är ett jättejobb, och våra "vänner" som tagit bort sina fina bilder skulle nog inte heller bli så glada, om jag lade ut deras bilder !
MVH
T I V O L I - T O B B E

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » sön sep 19, 2010 2:03 pm

Fan vad tramsigt och löjligt att plocka bort bilder man lagt in.. Ni kan gärna motivera varför ni gjort det... Tråkigt att ni ska va så jävla sura!
Avlutar snart mitt konto på forumet om det ska fortsättas att gnällas och hålla på!!
DET VAR KUL SÅ LÄNGE DE VARADE......

Robin
Kontakt:

Inläggav Robin » sön sep 19, 2010 7:34 pm

Jag har aldrig gjort ett inlägg på forumet, för jag har aldrig haft något att klaga på ! (Jag är inte så insatt i allt med Tivoli att göra)
Så detta får bliva mitt första:

Jag äger ingen Digitalkamera eller tar kort överhuvudtaget, men jag älskar att gå på Tivoli, och se på Tivolibilder.
Kalla mig Snyltare, om ni vill !
Efter att ha läst följande inlägg i denna tråd - så var detta bland det Barnsligaste/Löjligaste
jag varit med om. Bara för att det inte är så många personer som besöker Forumet, tar jag bort mina Bilder.
Ungefär det samma som: Jag är inte med i Leken om jag inte får som Jag vill !
För tusan - Ni är väl vuxna människor.
Ni kunde ju slutat lägga upp nya bilder, och låtit dom gamla bilderna vara kvar !
Ni anar inte hur många ni har gjort besvikna.
Jag hoppas verkligen ni lägger tillbaka era bilder, eller att Tobbe gör det !

MVH
Tivoli Snyltaren

willy

Inläggav willy » sön sep 19, 2010 8:13 pm

hej snyltan. vet du vilken jobb dessa gutter gjør med att legga ut bilder. men ikke får någon respons for jobben dem gjør. detta er en vektskål, å jag førstår dem gott. dem vill ju att forumet skall vakna even dem som driver det. jag ba dem å sletta mina å i sympati for dem mvh wily

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » sön sep 19, 2010 8:21 pm

Kan väl hålla med att man inte får så mkt repsons på bilderna man lägger upp. OM alla hjälper till att kommentar bilder så blir det roligare på forumet..
Bättre att låta dom bilder man laggt förblir kvar..
Hoppas nu att det blir bättre på forumet. Nu i vinter lär det inte bli så mkt bilder.. Men jag tycker att som jag sa innan att vi stöttar och peppar varandra!

// Anders

willy

Inläggav willy » sön sep 19, 2010 8:38 pm

hallo. du ser ju nå vilka som føljer med her på forumet.så ner folk legger ut hundratals bilder å inget hender vad så.jag hadde gett upp, vi kan ju ikke peppa upp ett få tal att gå vidare. det må till en endring her. men hur vet jag ikke, det er ju bara å komma med forslag mvhwilly

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » sön sep 19, 2010 9:46 pm

Jag kan nog säga att jag håller med snyltaren till viss del. Men jag håller forumet fungerande + att jag är en av dom som lägger ut mest bilder - men jag har inte fått någon jätte respons för det - men inte blir jag "put" och plockar jag bort mina bilder för det. Så Willy - jag gör ett ganska stort jobb jag också ! Men jag instämmer med Mazeppa : vi stöttar och peppar varandra!
MVH
T I V O L I - T O B B E

Amanda
Kontakt:

Inläggav Amanda » sön sep 19, 2010 9:57 pm

jag har nyss reggat mig här, och jag instämmer helt med snyltaren. fan vad barnsligt. och det står jag för !

mazeppa
Kontakt:

Inläggav mazeppa » sön sep 19, 2010 10:08 pm

kan vi inte göra ett försök med att lägga in mindre antal bilder. Vissa personer lägger in 20-30 bilder/tråd. Vilket känns onödigt. Sen kan man kanske lägga upp bilder från kanske 2-3 olika platser/tivoli. Om ni fattar vad jag menar? Så slipper man ha en jäkla massa trådar/vecka.
Ex: Om man vet att Axels eller Erikssons är på 3 platser på 3 veckor (alltså samma avd) så kan man göra en "greatest hits" från dessa 3 tillfällen..
Vi vet ju att Axels är störst och finns på flest festivaler/marknader. Iallafall under vår/höst kan man lägga upp bilder från alla platser.
Sen under sommaren så räcker de kanske med Kivik, Sjöbo etc och dom STORA festivalerna..
Jag ser gärna fler bilder a dom små företagen och från gamla goda tiden...

Vad tyx? fler förslag?

// Anders..

willy

Inläggav willy » sön sep 19, 2010 10:12 pm

snella tobbe detta er ju vel ment ,att det må komma något. fra dig å jocke. det må vel till lite nya saker,det er derfor dom gjør detta. det må ju komma lite innspel fra alla på forumet så går det vel å plocka lite her å der.det er ju ni som skall fråga oss medlemmer vad dem vill mvh willy

willy

Inläggav willy » sön sep 19, 2010 10:16 pm

hallo du er inne på något. det er så her kvellana skall vara på forumet. må det till drastiga saker for att det hender något her
mvh willy

Användarvisningsbild
Tobbe H
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Tobbe H » sön sep 19, 2010 10:23 pm

Kan ju säga att, sen Jocke föreslog att man måste registrera sig på forumet, för att komma in här , har det kommit in en hel del nya personer i helgen, och några har ju tillochmed reagerat på saknade bilder, jag har ju mest fått meddelanden om dom saknade bilderna, och ska väl inte berätta allt trevligt, och mest inte trevligt folk skriver om detta tilltag. Men jag tycker ändå att
det visar att folk bryr sig lite ändå, så kalla det respons eller nått åt det slaget. Det har ju varit som sagt ganska många gäster, som är in och tittar på bilderna - och nu visar några att dom bryr sig!
MVH
T I V O L I - T O B B E

Återgå till "Ordet är fritt"